Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Werken in tuinbouw is leuk! "

DOOR enthousiasmeert jonge talenten voor werken in sector

"Voor verdere ontwikkeling en groei van onze organisaties hebben we instroom nodig van goed opgeleide medewerkers, die passen binnen onze organisatie", aldus Jan Opschoor, directeur van DOOR. Negentien januari organiseerde DOOR voor een groep van 34 kinderen van haar ondernemers een eerste bijeenkomst voor Jonge talenten. DOOR vindt het belangrijk om juist deze jongeren een compleet beeld te geven van de mogelijkheden in onze sector. Dat gaat verder dan het bedrijf van hun ouders alleen.



Belang voor groei DOOR 
Om de kinderen van onze ondernemers te betrekken bij de DOOR-groep en het enthousiasme voor werken in de tuinbouw op te wekken, organiseerde DOOR een bijeenkomst voor jonge talenten van 17 tot 30 jaar. "Om op een juiste manier in te spelen op toekomstige ontwikkelingen hebben we de kennis en visie van jongeren hard nodig. In onze sector hebben we steeds meer specialisten nodig voor uiteenlopende disciplines; van teelt tot marktspecialist", aldus Opschoor. Het doel was dan ook om ze naast de rol van de ondernemer inzicht te geven in de breedte van de mogelijkheden binnen onze sector. En ze te betrekken bij de DOOR-organisatie. We willen namelijk ook graag klankborden met deze groep, aldus Tessa Oldenhof – HR manager DOOR. Door middel van petje op, petje af is getoetst of zij denken dat de tuinbouw hen een passende baan kan bieden en op basis van welke criteria zij een nieuwe werkgever kiezen. De conclusie van de avond was dat bijna alle deelnemers carrièrekansen zien in de tuinbouw, mits er genoeg doorgroeimogelijkheden zijn.
 
Werken aan een beter imago
"Om jongeren aan te trekken, moeten we de mogelijkheden en de dynamiek van de branche uitleggen. Met deze bijeenkomst beginnen we dicht bij huis. Nu is het zaak om het programma verder vorm te geven", aldus Oldenhof.
 
Over DOOR 
DOOR is een professionele coöperatie van en voor vruchtgroentetelers. Met 45 leden en in totaal 520 ha glas vormt DOOR het House of Leading Brands. Het telersbelang staat voorop en er is ruimte voor ieders eigen productmerk en -identiteit. Via exporteurs en serviceproviders vinden de producten hun weg naar de retail en foodservice in heel Europa en daarbuiten. Productinnovaties volgen elkaar in rap tempo op zodat er altijd een onderscheidend product in het schap voorhanden is. Het DOOR-label geeft u de garantie dat u zaken doet met de BRON en veilige, duurzame producten koopt, geproduceerd met minimale milieudruk. De focus van DOOR ligt op verkoop, marketing, innovatie en duurzaamheid. De verkoopdochter DOOR Partners BV is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van de tomaten, (zoete punt) paprika's, aubergines en komkommers.

Voor meer informatie:
DOOR
Corien Zuijdwegt
Publicatiedatum: