Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Consument wil salade die ‘meer van nu’ is

Nederlanders willen salades zonder toegevoegde suikers, die als het kan lager in calorieën en rijk aan eiwitten zijn. Een deel van de trouwe eters van de kant-en-klare salades geeft aan zich niet meer te kunnen vinden in het huidige assortiment en vraagt om salades die meer aansluiten bij de gezondheidstrends. Dit maakt Koninklijke Vezet vandaag bekend op basis van grootschalig onderzoek naar de waardering van de salades van de supermarkt. In Supermarktketen Albert Heijn liggen deze 'nieuwe generatie salades' vanaf nu in het schap.


De nieuwe generatie salades

De AH Saladbowls zijn het nieuwe antwoord op deze behoefte van de consument. Samen met culinair ontwikkelaars Lars Hamer en Anouk Aarts zijn er speciale dressings ontwikkeld die op basis van groenten zijn en zonder toevoeging van suikers worden gemaakt. Ook zijn de traditionele koolhydraten zoals pasta, aardappel en couscous vervangen door zoete aardappel, peulvruchten en quinoa. En uiteraard bevat de salade extra veel verse groente."Hoewel de consument het graag zou willen: een verse salade zonder suiker kan niet. Van nature komt er suiker voor in groenten en fruit. Door deze dressings op basis van groente te ontwikkelen, zijn de AH Saladbowls vrij van toegevoegde suikers," aldus Lars Hamer.

Er zijn drie varianten: één vegetarische met zoete aardappel en geitenkaas, één met kip en één met tonijn. De kip is de 'nieuwe AH Kip' en de tonijn is MSC gecertificeerd gevangen. Alle salades zijn minder dan 500 calorieën en passen daarom goed in een caloriearm dieet. Met de komst van deze nieuwe salades hoopt Koninklijke Vezet, de producent van de saladbowls, de consument nog beter te bedienen.

Motivation Monday
Om de AH Saladbowls te introduceren onder de doelgroep, gaat volgende week maandag de ludieke campagne Motivation Monday van start waarmee sportend Nederland wordt beloond met de nieuwe salade. Iedereen die op de speciale 'actie-maandagen' (elke maandag vanaf 22 januari tot en met 17 februari) een post of filmpje plaatst tijdens het sporten, maakt kans om direct op hun sportlocatie bezocht te worden door het AH Saladbowl team, dat trakteert op de nieuwe salades. Een doorkijkje naar alle geposte foto's is vanaf volgende week maandag te zien op www.motivationmonday.nl.

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018