Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Frankrijk: meer omzet voor Casino

Polen: Biedronka introduceert bio-assortiment

Frankrijk: meer omzetgroei voor Casino in vierde kwartaal
Casino had in zijn vierde kwartaal opnieuw een periode met autonome omzetgroei. De omzet nam toe met 3,2%, hoewel de totale groep een afname in omzet had van 0,3%. De omzetgroei kwam door het online merk Cdiscount, dat qua omzet met 9,1% toenam en door de markt in Latijns-Amerika, waar Casino een omzettoename van 5,5% meemaakte.
Bron: retailanalysis.igd.com        

Polen: Biedronka introduceert bio-assortiment
Per 11 januari heeft de door Jerónimo Martins beheerde keten Biedronka een nieuw assortiment aan biologische producten geïntroduceerd. Het merk van het assortiment heet goBIO en draagt het officiële biologische label van de EU. De slogan van het merk luit "De natuur kan trots op ons zijn". Het assortiment bestaat nu nog uit twintig producten, maar wordt na verloop van tijd uitgebreid.
Bron: retailanalysis.igd.com          

Nigeria: gratis Wifi bij Spar
Spar heeft in zijn winkels in Nigeria gratis internet geïntroduceerd. Het project ging van start bij de hypermarkt in Ilupeju en wordt in de komende weken naar de andere vestigingen uitgebreid. Volgens Spar-woordvoerder ligt de service voor gratis Wifi in lijn met de verwachtingen van de consument en draagt het bij aan een verbeterde winkelervaring.
Bron: thenationonlineng.net        

Japan: Seven & i werkt aan sterk fiscaal jaar
Seven & i Holdings had in het derde kwartaal sterke resultaten. De omzet steeg met 4,4% tot JPY 4,48 biljoen (€33,1 miljard), terwijl de winst met 8% toenam tot JPY 295,7 miljard (€2,2 miljard(. De belangrijkste supermarktketen van de retailgroep, Ito Yokado, had jaar op jaar een afname in vergelijkende winkelomzet van 1,4%, omdat het aantal kortingsacties was verminderd. Desondanks hat Ito Yokado een toename in de bruto winst van 0,4%.
Bron: retailanalysis.igd.com  

VS: Walmart vraagt patent voor nieuwe technologie aan
Walmart heeft een patent aangevraagd voor een systeem, waarmee consumenten versproducten op afstand kunnen zien, voordat deze worden gekocht. De zogeheten "Fresh Online Experience" oftewel FOE laat consumenten producten als verse groente, fruit of vlees bestellen aan de hand van foto's, maar geeft ze ook de mogelijkheid om zelf de producten te keuren aan de hand van twee- of driedimensionale scans. Deze scans worden verzorgd door personeel dat ter plaatse werkzaam is. Als het product door de consument is goedgekeurd, wordt dit voorzien van een eetbaar label voordat deze wordt opgenomen in de bestelling. Hierdoor heeft de consument de garantie dat het zelf gekeurde product daadwerkelijk bij hem of haar thuis is aangekomen.
Bron: supermarketnews.com  

VS: Trader Joe's gebruikt veiliger papier voor kassabonnen
Trader Joe's gaat het papier dat wordt gebruikt voor de kassabonnen vervangen. Het papier dat eerder gebruikt werd bevatte de bestanddelen bisfenol A (BPA) of bisfenol S (BPS). Beide bestanddelen worden in verband gebracht met bepaalde gezondheidsrisico's. Het nieuwe papier is geheel vrij van fenolen zoals de genoemde bestanddelen. Het papier wordt bij kassa's in vestigingen in de gehele VS toegepast.
Bron: progressivegrocer.com  

VS: teleurstellend debuut voor Lidl
Het debuut van Lidl in de VS lijkt uit te draaien op een enorme teleurstelling. Vorig jaar was de keten van plan om honderd vestigingen in de VS te openen. Op dit moment zijn er echter slechts zevenenveertig locaties in bedrijf. Klaus Gehrig van de Schwarz Group, dat voor Lidl verantwoordelijk is, verwacht dat er in 2018 twintig nieuwe vestigingen worden geopend.
Bron: financeapprise.com  

Amazon stelt kandidaten voor tweede hoofdkwartier vast
Amazon heeft in zijn zoektocht naar een geschikte locatie voor een tweede hoofdkwartier een aantal kandidaten gevonden. Aanvankelijk had Amazon 238 geschikte locaties gevonden. Dit aantal is teruggebracht naar twintig. De huidige kandidaten voor het nieuwe hoofdkwartier zijn op dit moment de steden en regio's Atlanta, Austin, Boston, Chicago, Columbus, Dallas, Denver, Indianapolis, Los Angeles, Miami; Montgomery County, Nashville, Newark, New York, het noorden van Virginia, Philadelphia, Pittsburgh, Raleigh, Toronto en Washington.
Bron: progressivegrocer.com 

Supermarktsector VS ligt achter op die van VK
Het is duurder in de VS om boodschappen te doen dan in het Verenigd Koninkrijk. Een van de redenen hiervoor is omdat er in de VS relatief minder gebruik wordt gemaakt van huismerken. Omdat huismerkproducten goedkoper zijn om te maken, hebben deze producten hogere winstmarges.
Bron: businessinsider.nl             

VS: Shipt breidt thuisbezorging van Lidl uit

De online marktplaats Shipt gaat samenwerken met Lidl om over een groter gebied te zorgen voor thuisbezorging. Eind 2017 werd al met succes een pilot op dit vlak begonnen in de staten North en South Carolina. Vanaf 25 januari wordt de thuisbezorging van Lidl uitgebreid naar de omgeving van Richmond.
Bron: markets.businessinsider.com              

VS: Keten in Wisconsin test nieuwe technologie
De in Wisconsin gevestigde keten Woodman's Markets werkt met nieuwe technologie. Consumenten kunnen zoals gewoonlijk hun winkelwagen met producten vullen en deze afrekenen bij een kassa. Men kan echter ook gebruik maken van nieuwe winkelconcepten. De winkels van Woodman's Markets worden gebruikt als terrein voor veldtesten waarmee nieuwe manieren van boodschappen doen worden onderzocht.
Bron: kticradio.com 

VS: Walmart neemt handelsmerk op "Wam! by Walmart"
Walmart heeft "Wam! by Walmart" geregistreerd als handelsmerk genomen. Bij het Amerikaanse bureau voor patenten en handelsmerken wordt de naam officieel omschreven als een retaildienst gericht op thuisbezorging. Walmart begon eerder met een pilot voor zijn thuisbezorgdienst. Met deze dienstverlening worden door orderpickers boodschappen verzameld, die door de consument zijn besteld. Vervolgens worden deze via Uber bij de consument afgeleverd. Walmart zorgt ook voor een afhaalservice en werkt aan nieuwe concepten, zoals het afleveren van diepvriesproducten. Bij deze dienst plaatst personeel de bestelde diepvriesproducten direct in de diepvrieskast van de consument.
Bron: investors.com                  

Publicatiedatum: 23-1-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: