Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Noviteiten op voedingsbeurs in Bologna

Tijdens de Marca Beurs, die 17 en 18 januari plaatsvond in Bologna, werd duidelijk dat steeds meer merken en bedrijven zich willen profileren. Deze zijn aangesloten bij de Marca del Distributore (MDD), een overkoepelende organisatie.


Veel bezoekers op de eerste dag van de voedingsbeurs

MDD blijft groeien en innoveren zodat het te alle tijden tegemoet kan komen aan de behoeften van de consument, die steeds meer aandacht heeft voor een gezond eetpatroon.



Tegenwoordig maken biologische en versproducten het verschil en deze zijn dan ook volop vertegenwoordigd op de beurs. Bovendien staat MDD voor 100% 'made in Italy' wat garant staat voor goede kwaliteit.

We lichten een aantal opvallende producten en merken uit.



Daniele Criconia van Virosac laat een houder voor plastic zakken zien

Tijdens de beurs draaide het niet louter om groenten en fruit, maar er waren ook bedrijven aanwezig die zich bezighouden met milieuvriendelijke zakjes. Virosac, die miljoenen zakjes per jaar produceert, gaat de productie steeds meer in de richting van Mater B. Dit materiaal kost het dubbele van wat plastic normaal kost, maar het is beter voor het milieu.



Actie Lemon, een aanbevolen dosis voor het ontbijt

"Gewoon citroensap past simpelweg niet bij de behoeften van de consument en daarom hebben we een nieuw product op de markt gebracht. Het sluit perfect aan bij de behoeften van degenen die zich bezighouden met gezondheid. Het komt overeen met het sap van een halve citroen en we raden aan om het voor het ontbijt te nuttigen met een glas heet was. Het wordt verkocht in verpakkingen van 8 stuks en het heeft een houdbaarheid van twee maanden," zegt Luca Bernadi van Giancarlo Polenghi.



Producten van Zerbinati


Het merk Zerbinati heeft nieuwe verpakkingen en nieuwe samenstellingen van de biologische sla. De verpakkingen zijn erg praktisch vanwege de brede bodem, waardoor de zakjes blijven staan.



Fruitsap voor Griekse kinderen


"We exporteren onder andere naar Griekenland en onze Kids-producten worden daar gedistribueerd naar scholen. Het gaat om 100% fruitsap in verpakkingen van 200 ml en het is een groot succes," zegt Matteo Teti van Trento Frutta.



Davide Camozzi van Belgravia

Belgravia uit Bergamo laat op de voedingsbeurs ook een noviteit zien. "We hebben groenten die als hoofd- of bijgerecht kunnen worden gegeten en die perfect passen bij onze andere producten zoals verrijkte salades," zegt Davide Camozzi.



Medewerkers van het Turkse EuroGida: van links naar rechts Rutam Fettahoglu, Serkan Gultekin, Aysu Hayat

Het Turkse EuroGida is gespecialiseerd in gedroogde tomaten. "Maar we kunnen meer," zegt Ruta Fettahoglu, "we verwerken bijna alle soorten tomaten en ook andere producten als paprika en komkommer. We exporteren over de hele wereld."



Producten uit Apulië van het merk Jentu

Leo Mastrogiacomo van Orti di Puglia vertegenwoordigde de vierde productielijn van het merk Jentu.



In het midden directeur Franco Barbieri

Het Calabrese Cof heeft de aandacht getrokken dankzij extra houdbaarheid die dankzij een aantal maatregelen en nieuwe apparatuur kan worden gegarandeerd. "Dit is het resultaat van universitair onderzoek waarbij de lucht wordt gesteriliseerd voordat het de fabriek binnenkomt. Het lijkt wel een operatiekamer, alles is steriel. Ook het water ondergaat een behandeling die de microbiële belasting vermindert. Hiermee kunnen we een extra houdbaarheid van 3 dagen garanderen," legt Francesco Barbieri uit.

Publicatiedatum: 24-1-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: