Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Oekraïense appelteler hoopt plaats Europese concurrenten in te nemen

Nu de appelproductie in Oekraïne blijft groeien, doen veel bedrijven, waaronder Vinaigrette, hun best om hun product te promoten in de hoop de plaats in te nemen van hun Poolse en Italiaanse concurrenten op Europese markten zoals het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. 



Het bedrijf heeft de Zweedse markt drie maanden geleden betreden. Het vermarkt haar appelen onder de merknaam 'Organiks' in éénlaags dozen die bestemd zijn voor het premium marktsegment. Maxim vertelt dat zijn bedrijf tot nu toe alleen nog maar positieve reacties van klanten heeft gekregen. Wekelijks worden er één of twee vrachtwagens naar deze markt geëxporteerd via distributeurs. Vinaigrette exporteert momenteel vijf verschillende rassen naar Zweden: Royal Gala, Golden Delicious, Red Prince, Jonagold en Red Delicious. 

Na twee jaar onderhandelen, is het bedrijf ook gestart met de export van Gala appelen naar de Britse retailer Asda, die eveneens interesse heeft in Golden Delicious en Granny Smith appelen. 



"Het heeft ons zo'n twee maanden gekost om de eerste partij voor de export gereed te maken vanwege de zeer specifieke eisen. De appelen moesten maten tussen de 60-65 mm hebben, met 50% kleuring en verpakt zijn in houten kratten van 330 kilo. Het is in het begin altijd moeilijk maar we doen steeds meer ervaring op en hoewel we dit jaar nog steeds exporteren, focussen we ons nu alweer op de komende seizoenen (2019-2020)," vertelt Maxim. 

De appelen van Vinaigrette worden in zakken van vier of zes stuks verkocht onder Asda's 'Grower Select'-label. De appelen van het bedrijf zijn op groothandelsmarkten en bij kleine retailers in het Verenigd Koninkrijk ook onder de merknaam 'Luka' te koop. 

"Eén van onze toekomstige doelen is het kunnen leveren van eindproducten rechtstreeks vanuit onze faciliteit zoals zakken met vier of zes stuks. Het zal nog wel even duren voordat we hiertoe in staat zijn maar we denken dat evenementen zoals Fruit Logistica en Gulfood 2018 ons meer inzicht zullen geven in de vervolgstappen die wij moeten nemen om onze snelle groei te kunnen voortzetten."



Voor meer informatie:
Maxim Kulik
Vinaigrette Ltd
Tel: +380999100251
trebyan@post.cz
www.vinigrette.com
Publicatiedatum: