Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Innovation Wall van Rijk Zwaan biedt inspiratie aan ketenpartners

Innovatie staat centraal binnen de veredelingsprogramma's van Rijk Zwaan. Met de winst van de Fruit Logistica Innovation Award 2017 voor Knox nog vers in het geheugen, staat de deelname van Rijk Zwaan tijdens de Fruit Logistica in 2018 opnieuw in het teken van innovatie. 





Retail Center Berlijn open
Innoveren doet Rijk Zwaan tot in het supermarktschap. Het Retail Center van Rijk Zwaan in hartje Berlijn is daar een prachtig voorbeeld van. Bezoekers kunnen in de stand (hal 1.2, stand D-05) toegangskaarten ophalen en tijdens de beurs dit innovatie- en experiencecentrum gaan bekijken. In het Retail Center ontwikkelt en deelt Rijk Zwaan succesvol kennis over de optimalisatie van het versschap met retailers en andere ketenpartners. Tijdens de beurs laat Rijk Zwaan er diverse verpakkingsconcepten en schap presentaties zien. Verder kunnen bezoekers zelf een test doen met de eyetrackingbril, een van de methoden die wordt ingezet voor shopperonderzoek. 



Innovation Wall met Snack Lettuce, Greentense en MyCubies
Naast de entreetickets voor het Retail Center presenteert Rijk Zwaan succesvolle innovaties en concepten in de Innovation Wall. Snack Lettuce bijvoorbeeld. De naam zegt het al: dit knapperige, mooi gekromde cosblad kan de consument vullen met guacomole, kaas, vis of een andere snack. Snack Lettuce geeft een
nieuwe impuls aan de snackgroentencategorie in het groentenschap. 

Een andere verrassende innovatie is Greentense. Ervaar op de beurs dit donkergroene en gezonder alternatief voor de authentieke snijboon. Uitgebreide testen laten zien dat consumenten de smaak, de intense kleur en de eenvoudige bereidingswijze van Greentense waarderen.
De Innovation Wall biedt bezoekers nog veel meer. Het succesvolle snackkomkommerconcept MyCubies in Spanje breidt vanaf dit seizoen uit met een nieuw type komkommertje, genaamd One Bite. Zoals de naam al doet vermoeden is deze One Bite nog kleiner dan de bekende snackkomkommer. Ideaal om aantrekkelijke mixen te maken of kleinere verpakkingen aan te bieden in het snelgroeiende snacksegment. 

Boost voor de babyleaves-categorie
Een bijzondere noviteit is Rocketeerz, een nieuwe lijn rucolarassen waarmee Rijk Zwaan zich voor het eerst op deze markt begeeft. Rocketeerz staat voor innovatie binnen rucola op het gebied van resistentie, productie, maar ook vorm, smaak en kleur. De nieuwe lijn biedt producenten, conveniencepartners en retailers kansen om de babyleaves-categorie een boost te geven. Op de Fruit Logistica zijn verschillende rassen te zien. Tijdens de Open Field Days in Cartagena, Spanje van 12 tot en met 18 februari 2018 toont Rijk Zwaan het complete assortiment (Voor meer informatie: www.rijkzwaan.com/meet-us/winter-openfield-days-spain)


Bent u geïnteresseerd in innovaties van Rijk Zwaan of wilt u een bezoek brengen aan het Retail Center?

Bezoek de stand in hal 1.2, stand D-05 of maak vooraf al een afspraak met uw Rijk Zwaan-contactpersoon.
Publicatiedatum: