Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Klantprofielen zijn stigmatiserend en racistisch"

Kritiek op personeelscursus Albert Heijn

Albert Heijn heeft felle kritiek gekregen op het interne cursusmateriaal waarin klanten in zes verschillende categorieën zijn ingedeeld. De profielen zouden stigmatiserend en racistisch zijn. De alleenstaande moeder met een laag inkomen heeft op het plaatje een donkere huidskleur, terwijl de klant met het hoogste inkomen, categorie 'Premium', een blanke man is. Albert Heijn zegt het te berouwen als mensen aanstoot aan de profielen nemen. De cursus is inmiddels offline gehaald.


De zes profielen: traditioneel, modern gezin, mainstream, premium, city-premium en city-budget
Publicatiedatum: