Paddenstoelen zijn een geliefde groente, vooral als ze iets te bieden hebben wat de aankoop stimuleert. Het Italiaanse Sipo roteert daarom elke drie maanden de verse paddenstoelenlijn Sapori del mio Orto.
"We zetten de ontwikkeling van deze lijn door want het wordt erg gewaardeerd en daarnaast zijn we bezig met onderhandelingen met andere Italiaanse en buitenlandse supermarkten. We verwachten dat de afzet met 20% toeneemt dankzij de acquisitie van nieuwe klanten en markten," legt marketingmanager Elisa Monticelli uit.
Door de uitbreiding en restyling van het assortiment kon het bedrijf haar klantenbestand in Italiƫ uitbreiden. Zo werden de nieuwe producten verkocht in een aantal supermarkten van Coop.
Om de verkoop te bevorderen heeft Sipo een quiz gelanceerd, 'Meet the mushrooms', waarmee de klant voedingsinformatie kan ontdekken en recepten kan opzoeken. Door een product uit de lijn te kopen en deel te nemen aan de quiz kan de klant een week gratis Sipo-groenten winnen die rechtstreeks bij hem thuis wordt afgeleverd.
De nieuwe lijn is ontworpen zodat de producten op elk verkooppunt een verpakking hebben die hen onderscheidt van andere merken: een gepersonaliseerd label waarop op een eenvoudige en duidelijke manier de consumptiemethoden en voedingskenmerken worden getoond. Dit maakt het product aantrekkelijk voor de consument en op deze manier is het product te alle tijden te herkennen.