Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Pink Lady zet in op Valentijnsdag
Pink Lady wordt gepromoot als de ideale appel voor Valentijnsaanbiedingen. Dankzij haar roze schil en zoetzure smaak biedt Pink Lady goede merchandisingsmogelijkheden, meent appelleverancier de Amerikaanse Superfresh Growers.
Pink Lady, ook wel bekend onder de naam Cripps Pink, heeft een sterke positie in de appelsector en staat al geruime tijd op de zesde plaats in de Amerikaanse appel top-tien. Uit de laatste cijfers blijkt dat Pink Lady 3,4% in waarde en 8% in volume is gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar (IRI data van 05-11-2017)
Volgens Catherine Gipe-Stewart van Superfresh Growers leent de Pink Lady appel met haar roze 'blos' zich bij uitstek voor promotiedoeleinden. "De zoete smaak met tonen van honing en boter en het lichte zuurtje doen het goed in combinatie met hartige ingrediënten zoals ui, chili, roze peperkorrels en kazen. Ook Rosé wijnen gaan goed samen met dit appelras. Promoot deze producten samen om een opvallende roze display te creëren."
"Pink Lady is de rijzende ster bij Superfresh Growers en er wordt verwacht dat de afzet van zowel de biologische als conventionele appelen komende vijf jaar ruim 50% zal groeien," voegt Gipe-Stewart er aan toe. "Het ras is jaarrond verkrijgbaar in zakken van 900 gram (bio) en 1,3 kilo (conventioneel).