Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Westfalia Fruit gaat samenwerken met Agricom in Latijns-Amerika
Westfalia Fruit International (WFI) heeft een deal gesloten met de in Chili gevestigde leverancier Agricom. Volgens de bedrijven zal de samenwerking hun leidende positie op de wereldwijde avocadomarkt veiligstellen. Door de deal zullen de belangen van de twee bedrijven op het Amerikaanse continent beter op elkaar afgestemd worden om zoveel mogelijk synergieën te creëren, voortbouwend op hun gezamenlijke innovatie- en duurzaamheidsbeleid, terwijl er een betrouwbare aanvoer van avocado's tot stand wordt gebracht om de klanten op de internationale markt nog beter van dienst te kunnen zijn.
Agricom, dat in 1980 door Rodrigo Barros werd opgericht, was een pionier in de teelt en export van Chileens vers fruit. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld tot één van de grootste fruitexporteurs in het land. In 2005 ging Agricom een strategische alliantie aan met de Mexicaanse avocado-exporteur Aztecavo. Agricom heeft ook belangen in andere landen in Latijns-Amerika, waaronder Peru (Incavo). Agricom exporteert momenteel avocado's, citroenen, mandarijnen, steenfruit, appelen, kersen, zachtfruit en granaatappelen.
Dit gevarieerde productaanbod zal aangevuld worden door de afzetkanalen van Westfalia in Europa en de Verenigde Staten, terwijl de teelt en export van WFI in Colombia en Peru tot doel hebben om de positie van Agricom in Latijns-Amerika te versterken. Het bedrijf dat in Afrika en Europa haar naam al gevestigd heeft als avocadoleverancier heeft voor Agricom gekozen om ook een leidende positie in Amerika veilig te stellen. Claus Lippert, directeur van de Hans Merensky Group (HMH), waarvan Westfalia Fruit een dochteronderneming is, legt uit dat de bedrijven als doel hebben om de voorkeursleverancier van hun klantenbestand te worden door een betrouwbare jaarronde aanvoer te garanderen uit hoogwaardige herkomstgebieden waarvan de kwaliteit en duurzaamheid gegarandeerd is zodat er op consistente wijze tegemoet gekomen kan worden aan de consumentenvoorkeuren.
"Westfalia is trots samen te kunnen werken met Agricom, een bedrijf dat onze waarden met betrekking tot integriteit, innovatie, kwaliteit en voedselveiligheid deelt. Zowel Westfalia als Agricom richten zich sterk op onderzoek en innovatie, technologie en de hoogste standaarden op het gebied van kwaliteitscontrole en de naleving van regelgeving. Duurzame productie en maatschappelijke en milieustrategieën hebben bijgedragen aan het succes van onze bedrijven, evenals de transparante band die wij opgebouwd hebben met onze telers, klanten en regio's waar we actief zijn."
De samenwerking zal naar verwachting voor nieuwe, spannende ontwikkelingen op de wereldwijde AGF-markt zorgen, zoals de focus op de Aziatische markt waar de vraag naar premium fruit sterk groeit.