Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Explosieve groei aantal bedrijven bij GS1 door online verkopen
Vanwege de toenemende populariteit van online aankopen is het aantal kleine bedrijven dat toetreedt tot GS1 Nederland verdubbeld. Meer dan 1250 MKB-bedrijven hebben dit jaar gevraagd om GS1 barcodes. Daarmee bereikt GS1 Nederland een mijlpaal: Voor het vierde opeenvolgende jaar ziet GS1 een toename in de aanschaf van kleinere barcodepakketten.
De verkoop van GS1 barcodes stijgt daarmee met 100% ten opzichte van het jaar daarvoor. Bol.com is de meest populaire online marktplaats voor nieuwe toetreders. Bedrijven verkrijgen bij GS1 een uniek identificatienummer, zodat zij hun producten online kunnen verkopen.
Stijging aanschaf barcodes
Afgelopen jaar is het aantal kleine barcodepakketten vooral onder online retail toegenomen. De GS1 barcode is daarmee in online retail steeds vaker te vinden bij bedrijven vanuit het MKB. Schafte in 2016 nog ruim 500 bedrijven een kleinere barcodepakket aan, het afgelopen jaar groeit dit aantal naar ruim 1250 bedrijven. Bedrijven zijn met barcodes in staat om hun producten breder aan te bieden dan enkel en alleen in hun eigen webshop.
Pieter Maarleveld, directeur GS1 Nederland: "Ik ben blij dat steeds meer kleine bedrijven laten blijken zich bewust te zijn van het belang om de barcode bij het officiële uitgiftepunt aan te schaffen. Niet alleen in de fysieke winkelomgeving, maar ook bij het online verkopen van producten een 'must'."
GS1 barcode steeds vaker een 'must'
Voor veel online retailers is de GS1 code de norm omdat ze steeds vaker door online verkopers als bol.com, Amazon, eBay, Beslist.nl, Google en Alibaba verplicht GS1 codes te gebruiken.
Maarleveld: "Voor de grote verkoopplatformen als bol.com, Amazon, etc. is de juiste identificering cruciaal. Alleen op die manier zijn ze in staat om producten goed te leveren. En ontstaat er geen verwarring om welk product het gaat en wie verkoopt. Ik roep alle bedrijven daarom op hun goede voorbeeld te volgen."
Elke ondernemer doet er goed aan meteen de officieel geregistreerde barcodenummers te gebruiken. Alleen dan zijn bedrijven verzekerd dat hun producten volgens internationale standaarden uniek geïdentificeerd zijn. GS1 Nederland speelt met het GS1 codepakket 10 in op de sterk groeiende groep webwinkeliers.