Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Nieuwe campagne 'Lidl Vital'

Lidl bevordert bewuste voeding en beweging

Bewust inkopen, evenwichtig eten, vitaal blijven: deze drie elementen staan in het middelpunt van de nieuwe Lidl-campagne waarmee de supermarkt begin dit jaar is gestart. Onder het communicatieve dak 'Lidl Vital' vat Lidl haar engagement voor beweging, bewuste voeding en sport samen en zal daarmee regelmatig op relevante communicatiekanalen te zien zijn. De campagne gaat van start met het magazine 'Alles fit? Sportlich & vital ins neue Jahr', dat vanaf januari 2018 in heel Duitsland gratis in alle circa 3.200 Lidl-filialen verkrijgbaar is. Daarnaast verschijnen er folders, posters in filialen en ander POS-materiaal, maar zullen er ook tv- en radioreclames verschijnen, social media-activiteiten gehouden worden en wordt er een website gelanceerd: www.lidl-vital.de.

Deskundigen steunen de campagne met vakkennis
In de campagne ziet men de samenwerking van Lidl met deskundigen uit de sectoren sport en gezondheid terug: professionals van de Duitse handbalbond en de voormalige biatlete Magdalena Neuner geven professionele tips over hoe men beweging en evenwichtige voeding eenvoudig in het dagelijks leven kan integreren. Magdalena is daarnaast in tv-spots te zien. Ook de deskundigen van het Duitse diabetesfonds delen hun vakkennis met de klanten en laten zien hoe het Lidl-assortiment mensen kan ondersteunen bij een bewuste voeding en beweging in het dagelijks leven.

Daartoe horen naast levensmiddelen zoals verse groenten en vers fruit ook sportkleding en -apparaten, maar ook keukenapparaten zoals een smoothiemaker. Aan de point-of-sale maakt Lidl de productkeuze voor de klanten makkelijker met actievlaggetjes, speciale prijsbordjes en herkenningstekens op de productverpakkingen.

"Als grote supermarkt in Duitsland zijn we onderdeel van de maatschappij en willen we onze verantwoordelijkheid nemen. Met 'Lidl Vital' willen we mensen laten zien hoe men voor weinig geld bewust kan eten en bewegen. Daarbij gaat het ons niet om een opgeheven wijsvinger, maar om onze klanten alternatieven te laten zien", legt Jan Bock uit, inkoopleider bij Lidl Duitsland.

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018