Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Hendrik Bollen van ’t Vitamientje in Hasselt:
“Consument gaat met kerst vaker voor convenience product”
Tholen - 't Vitamientje heeft twee winkels en één groothandel in het centrum van Hasselt, België. Het bedrijf levert groenten, fruit en aanverwante producten aan zowel horeca als particulieren. Hendrik Bollen, operationeel manager van de groothandel: "Alhoewel er met kerst nog steeds meer losse dan convenience producten worden verkocht, zien we jaarlijks een stijgende lijn in de verkoop van convenience producten. De consument koopt veel soepen, salades en andere kant-en-klare gerechten. Niet iedereen wil de ganse dag in de keuken staan."
Verse soepen van 't Vitamientje
Pastinaak allround kersttopper
"Ons best verkochte product aan de horeca was absoluut de pastinaak, gevolgd door jonge worteltjes en mini-pastinaken. Ook particulieren sloegen massaal pastinaken in." 't Vitamientje levert naast horeca en particulieren ook aan scholen. Hendrik: "Sommige scholen willen rond kersttijd iets speciaals doen voor hun leerlingen. In plaats van gewone bloemkool gaan ze voor Romanesco en ook hier komt de pastinaak weer om de hoek kijken."
Een greep uit het assortiment
Kerstboodschappen
"De kerstdagen vielen dit jaar op maandag en dinsdag. Op de zaterdag voor kerst was het enorm druk in onze winkel. Particulieren kochten vooral salades, aardbeien en alle soorten bessen. Ook gingen ze voor traditionele wintergroenten als witlof en wortelen. Onze omzet piekt rond kersttijd flink. Dit komt niet alleen door het volume, maar ook doordat klanten duurdere producten kopen. In december hebben ze een hoger budget dan andere maanden en kopen ze bijvoorbeeld een mooie Italiaanse truffel om het kerstmenu extra feestelijk te maken. Ons assortiment exoten is rond kersttijd vele malen groter dan normaal en ook dit wordt goed verkocht.
Retail
"De detailhandel merkt ook dat de consument meer te besteden heeft en koopt bij ons specialiteiten in, waaronder veel mini-groenten. Wij leveren dit zelf bij hen af en zorgen voor een mooie, verzorgde presentatie van de producten."
Focus op kwaliteit
"Terugkijkend op 2017 hebben we geen reden tot klagen. Het was een goed jaar. Wij focussen ons altijd primair op kwaliteit en dan pas op inkoopprijs. Uiteindelijk is dit het meest rendabel, omdat klanten weten wat ze aan ons hebben. Voor 2018 willen we ons focussen op het verbeteren van de efficiëntie binnen het bedrijf om klanten de juiste service te kunnen blijven leveren."