Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Jan Linders groeide in 2017 met 5%

Jan Linders Supermarkten heeft in 2017 met een omzet van 408,5 miljoen euro een omzetgroei van 5% ten opzichte van 2016 gerealiseerd. Deze groei is opnieuw hoger dan de groei van de totale markt in 2017, die volgens de cijfers van Nielsen 3,4% bedroeg. Vanaf 2010 groeit Jan Linders elk jaar meer dan de markt. De supermarkt uit het zuiden zag ten opzichte van 2016 ook het aantal klanten toenemen met 2,8%.

Groei marktaandeel
Met deze cijfers wordt het marktaandeel van Jan Linders verder vergroot. Over 2017 komt het landelijke marktaandeel van Jan Linders volgens de cijfers van onderzoeksbureau Nielsen uit op 1,09% tegen 1.085% in 2016, 1,06% in 2015, 1,04% in 2014 en 1,01% in 2013.

Nieuwe formule groot succes
De vernieuwde formule die eind 2015 werd gelanceerd, is succesvol en wordt vanaf de introductie door consumenten omarmd. Een grote focus op vers en de juiste balans tussen kwaliteit, service én voordeel spelen in de nieuwe formule een hoofdrol. Net als in 2015 en 2016 werd ook in 2017 een tiental supermarkten verbouwd volgens de uitgangspunten van de nieuwe formule. Tevens werden aan het eind van het jaar twee nieuwe filialen aan het winkelbestand toegevoegd: Amstenrade en Melick. Ook in 2018 gaat de vernieuwingsoperatie door en zullen tien supermarkten verspreid in het marktgebied geheel vernieuwd worden.



Klantwaardering onverminderd hoog
2017 was opnieuw een jaar waarin klanten hun waardering voor Jan Linders uitspraken. Zo werd Jan Linders door GfK voor de zevende keer uitgeroepen tot de beste supermarkt van Nederland in álle vers, voor de 13e keer tot de beste supermarkt in brood & banket, voor de derde keer tot de beste supermarkt in bieren en voor de vijfde keer tot de beste in speciaalbieren.

Leo Linders, Algemeen Directeur van Jan Linders Supermarkten: "Een indrukwekkend lijstje als je het zo op een rijtje zet. Als regionale speler zijn we daar erg trots op. We hebben een trouwe klantenkring die zich steeds verder uitbreidt. We zien dat onze klanten vooral onze kwaliteit en onze service waarderen. Daarmee scoren we bovengemiddeld goed. Daarnaast is er een hoge waardering voor ons assortiment, iets wat vooral gedreven wordt door onze focus op versproducten, die we waar mogelijk uit eigen streek halen. Het is mooi om te zien dat steeds meer consumenten ons weten te vinden." 
Publicatiedatum: