Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Promotie in winkels drijft mandarijnenafzet op

The Wonderful Company heeft laten weten dat hun Halos mandarijnenlabel het seizoen sterk gestart is. Gedurende de eerste 6 weken van het seizoen zag het bedrijf de afzet met 7% stijgen ten opzichte van dezelfde periode van het voorgaande jaar en ook de afzet in de periode rondom Thanksgiving overtrof die van voorgaande seizoenen. 

"Door het seizoen al begin november, voor Thanksgiving, af te trappen, had Halos de beste start van een seizoen tot nu toe. In de eerste zes weken van het seizoen 2017 steeg de afzet met 13% ten opzichte van 2016," vertelt Adam Cooper van The Wonderful Company. "Daarnaast had Halos dit seizoen ook de beste Thanksgiving-verkoop met een stijging van 15% ten opzichte van het voorgaande jaar. Halos is het bestverkochte mandarijnenlabel in de Verenigde Staten tijdens het Californische mandarijnenseizoen."

Promotie in winkels jaagt afzet aan
Wonderful meent dat de sterke afzet mede te danken is aan haar uitgebreide promotiecampagne in de retail. "De stijging is goed nieuws na de introductie van onze nieuwe Halos-lijn. Tot op heden hebben we 12.000 POS-eenheden verladen," vervolgt Cooper. "Wij zijn van mening dat promotie in winkels van cruciaal belang is om de aandacht van de consument te trekken. Ieder seizoen zorgen we ervoor dat Halos mandarijnen makkelijk te promoten zijn dankzij kleurrijke verpakkingen en opvallende productdisplays."



De campagne bestaat onder meer uit een set van winkeldisplays die de consument de indruk moeten geven dat het fruit vers vanaf het land in de winkel ligt. De kleurrijke displays zijn in verschillende afdelingen van de winkel te gebruiken. 

"Dit seizoen hebben we ťťn van de grootste display-programma's ooit op de markt gebracht voor onze Halos 'Grove of Goodness'-productlijn," legt Cooper uit. "Zo is er een tractor-display, die het idee dat de verse mandarijnen direct van plantage naar de winkel worden vervoerd, benadrukt. We hebben ook een display in de vorm van een boom die overal geplaatst kan worden omdat hij minder ruimte inneemt en consumenten eraan moet herinneren verse mandarijnen in te kopen."

Cooper heeft gemerkt dat het plaatsten van displays op drukke plekken in de winkel ervoor zorgt dat klanten vaker overgaan tot impulsaankopen van mandarijnen. "Met ruim 12.000 Halos 'tractors' en 'bomen' in de winkels denken we dat dit display-programma de aanjager is geweest van de beste afzet die we ooit bij aanvang van ons seizoen beleefd hebben. Bijna 60% van de consumenten koopt mandarijnen impulsief en de snelheid waarmee onze Halos-mandarijnen werden verkocht verdubbelde wanneer zij werden gepresenteerd in opvallende displays. Retailers profiteren van onze productlijn door Halos-displays te plaatsen op de drukst bezochte plekken van hun winkels."



Seizoensverkrijgbaarheid
Halo mandarijnen bestaan uit de twee belangrijkste mandarijnenrassen die in CaliforniŽ worden geteeld zodat de verkrijgbaarheid gedurende een periode van zes maanden gegarandeerd is. Voor de retailmarkt worden Halos mandarijnen aangeboden in zakken van 1,3 tot 2,2 kilo en dozen van 2,2 kilo. 

"Het seizoen van Wonderful Halos loopt van november tot mei," vertelt Cooper. "De in CaliforniŽ geteelde mandarijnen bestaan uit twee rassen: clementines, verkrijgbaar van november tot januari, en Murcotts, die van januari tot mei leverbaar zijn. "Onze mandarijnen worden in de San Joaquin Valley geteeld, waar de bodem zeer vruchtbaar is en er volop zonuren zijn."

Voor meer informatie:
Adam Cooper
The Wonderful Company
Tel: +1 (310) 966-4665

Publicatiedatum: 2-1-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: