De Russische retailer Lenta gaat zijn eerste hypermarkt openen in Achinsk. De hypermarkt krijgt een assortiment van 17.000 verschillende producten, dat onder andere uit lokale producten en huismerkproducten bestaat. De hypermarkt is zeven dagen per week geopend van 8 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds.
Klik hier om meer te lezen op esmmagazine.com
Oostenrijk: Hofer opent twee nieuwe locaties
De Oostenrijkse supermarktketen Hofer gaat nog voor de kerst twee nieuwe winkels openen. De winkels worden opgezet in Wenen en Stainach-Pürgg en worden voorzien van energiebesparende verlichting, efficiënte verwarming en milieuvriendelijke energiebronnen. Ook krijgen beide winkels een zogeheten "Hofer-Marktplatz" en een uitgebreide sectie voor broodproducten en wijnen.
Klik hier om meer te lezen op esmmagazine.com
Australië: Consumenten lopen warm voor online boodschappen
Australische consumenten zijn meer geneigd om hun boodschappen online te doen. Dit komt onder andere omdat de grote Australische ketens meer hebben geïnvesteerd in het ontwikkelen van hun online kanalen. Voorheen hadden Australische consumenten meer de voorkeur voor fysieke winkels, wat voornamelijk betrekking had op de consumptie van groente, fruit, vlees en eieren. De online kanalen geven immers voor consumenten niet de mogelijkheid om ter plekke de versproducten te inspecteren, voordat deze daadwerkelijk worden gekocht.
Klik hier om de rest van het artikel te lezen op ibisworld.com.au
Australië: Aldi plant nieuwe winkels
Aldi is Australië van plan om het huidige netwerk van 473 vestigingen verder uit te breiden. Volgens een woordvoerder van Aldi zullen alle nieuwe vestigingen het nieuwe format van Aldi volgen. Het nieuwe format bevat een groter assortiment aan versproducten en is er verder op gericht dat de winkelervaring efficiënter en prettiger wordt gemaakt. Dit betekent onder andere dat de schappen opnieuw zijn ingericht, duidelijkere borden worden gebruikt en dat er energiebesparende belichting wordt gebruikt.
Klik hier om meer te lezen op c-store.com.au
VS: Price Chopper werkt samen met Aptaris
De Amerikaanse supermarktketen Price Chopper is voor meerdere jaren een samenwerkingsverband aangegaan met Aptaris. Aptaris is een bedrijf dat innoveert op het gebied van marketing en promotie. "Relevante communicatie en persoonlijkere promotieacties spelen een sleutelrol bij het aantrekken van consumenten," zegt Blaine Bringhurst, die als onderdirecteur bij Price Chopper verantwoordelijk is voor het promotiebeleid.
Klik hier om meer te lezen op groceryretailonline.com
VS: Hy-Vee werkt aan pilot met Zest Labs
De Amerikaanse supermarktketen Hy-Vee werkt met Zest Labs samen aan een systeem dat de traceerbaarheid van versproducten moet automatiseren. Hy-Vee wil dat consumenten kunnen zien waar hun producten vandaan komen en wil ze zodoende een overzicht kunnen geven van de gehele leveringsketen van telers tot aan de schappen van Hy-Vee-vestigingen.
Klik hier om meer te lezen op businesswire.com