Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Maandag 8 januari 2018 op horecavakbeurs Horecava

De Kweker lanceert verkiezing lekkerste product Amsterdam Food Pitch

Tijdens de horecavakbeurs Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker de Amsterdamse Food Pitch 2018. De Kweker is een Amsterdamse groothandel in voeding, die dit jaar 50 jaar bestaat. Om dit jubileum te vieren, bieden ze ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct daadwerkelijk in productie te nemen. Vervolgens kan het gekocht worden door honderden foodprofessionals die dagelijks hun inkopen doen in de groothandel in Amsterdam. Een vakjury beoordeelt alle inzendingen en op 19 april 2018 worden de finalisten bekendgemaakt. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel 'lekkerste product van 2018' en belandt in de schappen bij De Kweker. 


De wedstrijd van De Kweker.

De procedure
De Amsterdam Food Pitch is een verkiezing voor (hobby)koks, foodies, lekkerbekken en smulpapen die ervan dromen om hun product op het gebied van eten en drinken professioneel onder de aandacht en op de markt te brengen. De kick-off van Amsterdam Food Pitch vindt plaats op 8 januari 2018, tijdens de eerste dag van horecavakbeurs Horecava 2018. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geďnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018. Alle informatie is te vinden via de website www.amsterdamfoodpitch.nl

Jury
Op 19 april 2018 maakt de jury de finalisten bekend aan het grote publiek. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin' Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok.  Vanaf 19 april 2018 gaat tevens het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25 procent mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline. Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. Bij deze finale in de zelfbedieningsvestiging van De Kweker worden pers, vrienden en familie uitgenodigd. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt. 

De hoofdprijs
De winnaar wint de titel 'Lekkerste product van 2018' en een geldbedrag van 1500 euro. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Voor meer informatie:
Amsterdam Food Pitch 2018
Lancering: Horecava, maandag 8 januari 2018
Tijdstip: 12:30 – 13:00 uur
Locatie: Hal 7, standnummer 07.135

RAI Amsterdam, Horecava, Europaplein 24, Amsterdam

Publicatiedatum: 20-12-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: