Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Onderzoek van Roamlers

Welke supermarkt is favoriet bij consumenten?

Tholen - Bekijk de markt eens op een andere manier, dacht onderzoeksbureau Roamler. Niet op basis van marktaandelen maar laten we de shopper eens in beeld brengen. "Wanneer je onze uitkomsten naast die van onderzoeksbureau Nielssen legt die de marktaandelen definieert, levert dat interessante data op", vertelt Christiaan Rijnhout. "In onze survey scoort Lidl beduidend beter qua marktaandeel [14% volgens Roamler tegenover 10,3 % volgens Nielssen, red.]." Het werkelijke marktaandeel van Lidl (en Aldi) is lastig te bepalen. De retailer deelt haar omzetcijfers niet en daarom maakt Nielssen een eigen inschatting, legt Christiaan uit.



Roamler deed een vrijblijvend onderzoek in hun eigen crowd (totaal 1061 respondenten met een gemiddelde leeftijd van 35 jaar, 60% man en 40% vrouw). De survey werd gehouden in november en december 2017. De belangrijkste uitkomsten: "Albert Heijn wint de harten van de Nederlandse consumenten, die aangeven dat de retailer hun eerste keuze supermarkt is (45%) en tevens een respectievelijke tweede keuze (24%). Jumbo volgt, want bij 20% van de consumenten is Jumbo de favoriete retailer en bij 23% de tweede keuze. Lidl verdient het laatste plekje op het podium. Deze retailer is door de respondenten gekozen als derde favoriete supermarkt (14%). Ook als tweede keuze supermarkt scoort de Lidl hoog (19%)." In onderstaande presentatie is het onderzoek uitgewerkt in infographics.




Ter vergelijking de marktaandelen volgens Nielssen:



Voor meer informatie:
Roamler Nederland
Christiaan Rijnhout
Westerdoksdijk 411
Amsterdam
T: +31 (0) 6 4241 7720
www.roamler.nl
christiaan.rijnhout@roamler.com
Linked in Christiaan Rijnhout


Publicatiedatum: 19-12-2017
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Reacties:


Tja, ik geloof het wel. Alle Superunie leden kijken alleen maar naar AH en volgen prijsstelling en assortiment. Geen greintje ondernemerschap.
Realist, Bergen op Zoom - 20-12-2017 9:26:01


Beste Evers,

Dank voor jouw feedback op het onderzoek.
Wij hebben mensen ondervraagd van Terschelling tot aan Maastricht met inderdaad 3,5% uit Amsterdam, maar zeker niet alleen Amsterdam-Zuid.
De inkomenssituatie is niet meegenomen in de analyse, maar in ieder geval leuk dat je enthousiast bent over het onderzoek!
Chris Rijnhout, Zwijndrecht - 19-12-2017 17:01:28


Leuk bedacht onderzoek, niet geheel de waarheid maar voor de doelgroep die ondervraagd is (althans.. Eigen crowd onderzoek gem. 35jr. singles en 2-verdieners in Amsterdam Zuid) is de AH geen onverwachte winnaar.
In elke straat aldaar zitten er 3.

W. Evers, Waddinxveen - 19-12-2017 13:12:06


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: