Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi Süd: nieuwe focus op Fresh Convenience

Het Duitse vakblad 'Lebensmittelzeitung' meldt dat Aldi Süd van plan is om een nieuw bedrijfsmodel in de binnensteden te realiseren. De focus zal daarbij met name op 'fresh convenience' liggen, oftewel kant-en-klare producten.

Volgens Lebensmittelzeitung zal Aldi Süd kleine filialen in de binnensteden van Duitsland openen die vooral kant-en-klare producten zoals sandwiches en salades aan zullen bieden. De nieuwe serie winkels krijgt mogelijk zelfs een eigen logo, dat echter wel duidelijk als Aldi herkenbaar moet zijn.

Het domein fresh convenience is niet helemaal nieuw voor Aldi. In enkele filialen is er reeds een fresh convenience aanbod te koop. Lebensmittelzeitung meldt dat deze groep onlangs met 25 procent is gegroeid, terwijl Aldi Süd in z'n totaliteit in 2016 met acht procent groeide. Volgens marktonderzoekers kunnen klassieke supermarkten zich vooral met behulp van het versaanbod tegen de online-concurrentie staande houden. Midden 2018 staat er een eerste test met de nieuwe filialen gepland.
Publicatiedatum: