Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Fruitteler Arjan Lambregts over imagocampagne 'De Fruitigste'

"Verbeteren imago van fruitsector is hoog tijd"

Deze winter neemt de NFO een besluit over het voorstel voor de imagocampagne 'De Fruitigste', om het imago van de sector te verbeteren.  Fruitteler Arjan Lambregts uit Zevenbergschenhoek vindt het goed dat er aandacht aan de kwestie wordt besteed. "Wat ik vind van het verbeteren van het imago van de sector? Het is hoog tijd dat daar aan wordt gewerkt. Daar zou iedere fruitteler iets aan moeten doen", geeft fruitteler Arjan Lambregts.


"Wij zelf hebben nu twee jaar deelgenomen aan de Landelijke Appelplukdag en je merkt daar zeker effect van. De mensen die op ons bedrijf kwamen hebben geen enkele vraag gesteld over gewasbescherming of milieu. Die consumenten hebben vertrouwen in ons en hebben gewoon genoten van het plukken en ons product. Het gaat erom hoe je de mensen bereikt die niet op zo'n plukdag komen. Die nemen nu alleen oneliners over uit de media. En kranten zoeken nu eenmaal niet automatisch goed nieuws op."

Media
Als er in de politiek of in de media over telers gepraat wordt, is het volgens Arjan goed dat mensen je kennen en weten wat je doet als sector. "We hebben ook behoefte aan wat meer nuance en diepgang voor meer begrip van onze situatie als teler", gaat hij verder. "Het is erg gemakkelijk om nee tegen zo'n initiatief te zeggen, maar als iedereen op zijn stoel blijft zitten wordt het niks. En daar hoort nu eenmaal ook een eigen investering bij. Dat zie je ook aan clubrassen. Daar zijn telers het al gewend om te investeren in de eigen marketing. En als je jezelf of je product niet promoot, dan sneeuw je zeker onder. Maar we moeten dit natuurlijk wel slim aanpakken, en op de goede momenten zo effectief mogelijk doen. En vooral samen optrekken en van elkaar leren."

Bron: NFO

Publicatiedatum: 13-12-2017

 



 

Reacties:


Verbeteren imago fruitsector hoog tijd schrijft de NFO. Was het niet de voorzitter van de NFO die minder als 2 maanden geleden openlijk in de nieuwe oogst schreef . Dat de huidige weg van gewasbescherming een doodlopende is . Wat werkelijk nergens op wetenschappelijk bewijs gebaseerd was. de NFO moest zich diep schamen . als er iemand met respect voor de natuur omgaat. Zijn het wel de Nederlandse fruittelers.

Martien Tielen, Sevenum - 17-12-2017 10:32:07


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: