Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duitsland: Lidl heeft nieuw groente-assortiment voor kinderen

Dansk Supermarked introduceert vegetarisch gehakt

Duitsland: Lidl heeft nieuw groentenassortiment voor kinderen
Lidl heeft een nieuw assortiment aan groenten en fruit geïntroduceerd, dat speciaal gericht is op kinderen. De producten in het assortiment zijn kleinere versies van normale groente- en fruitsoorten en hebben allemaal kerstgerelateerde vormen. Volgens mirror.co.uk maakt dit de groente voor kinderen aantrekkelijker.

China: Tencent neemt belang in Yonghui Superstores
Tencent Holdings heeft een aandeel overgenomen in Yonghui Superstores, wat een van de grootste supermarktketens van China is. Door de overname staat Tencent nu op hetzelfde niveau als de Chinese online retailgigant JD.com, dat ook al in Yonghui heeft geïnvesteerd.
Klik hier om meer te lezen op scmp.com

Dansk Supermarked introduceert vegetarisch gehakt
De Deense retailgroep Dansk Supermarked gaat een vegetarisch alternatief voor gehakt introduceren. Het nieuwe product gaat per 2 januari voor handen zijn in alle vestigingen van de groep, waaronder in de ketens Netto, Bilka en Føtex. Volgens Rune-Christoffer Dragsdahl van de Deense vereniging voor vegetariërs is dit een zeer uniek product. "Het is het eerste product ter wereld dat zo toegankelijk is dankzij een prijs die te vergelijken is met conventioneel gehakt."
Klik hier om meer te lezen op cphpost.dk

Meer omzet voor Ingles door orkaanseizoen
Ingles Markets heeft in zijn vierde kwartaal meer omzet behaald door het orkaanseizoen. De omzet nam in deze periode jaar op jaar met 3,6% toe, terwijl de totale jaaromzet toenam met 1,5%, aldus supermarketnews.com 

VS: Lidl focust op kleinere formats
Lidl focust zich bij zijn uitbreiding in de VS vooral op het ontwikkelen van kleinere formats. De kleinere formats liggen dichter bij het winkelmodel dat Lidl in Europa hanteert, aldus IGD.
Publicatiedatum: