

Mededelingen
Vacaturesmeer »
Tweetende AGF'ers
Laatste reactiesmeer »
- “De AGF-specialist profiteert ook van onze stap naar het retailschap” (2)
- Zwitserland: Coop neemt Siroop over (1)
- Aartsenfruit viert 40 jarig jubileum Mart Vergouwen (3)
- "Ananasje zonder jasje" (1)
- Scelta Taste Accelerator nu verkrijgbaar voor horeca (2)
- Overzicht wereldmarkt appelen (1)
- Transportcriminaliteit in 2017 stabiel ten opzichte van 2016 (2)
- Diepvriesproducten populair in Duitsland (1)
- "De meeste Marokkaanse truffels gaan naar Qatar en Saoedi-Arabië (1)
- Honingtomaat niet langer exclusief voor de AGF-specialist (2)
Top-5 gisteren
- Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.
Top-5 afgelopen week
- Drie ton cannabis in vrachtwagen met sla en sinaasappelen
- Honingtomaat niet langer exclusief voor de AGF-specialist
- "De peenhandel valt stil omdat retailers geen hogere prijs willen betalen”
- “De AGF-specialist profiteert ook van onze stap naar het retailschap”
- Tien grootste glasgroententelers bezitten bijna 10 procent totaal areaal
Top-5 afgelopen maand
Koerslijstmeer »
Wisselkoersen t.o.v. Euro
Bron: ECB
Weer & verkeer
Zuid-Koreaanse AGF-export in tien jaar verdubbeld
Yeo In-hong, CEO van aT (Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corp) is een expert in de distributie en export van landbouwproducten. Hij heeft meer dan 30 jaar besteed aan het ontwikkelen van plannen om de overheidssteun voor export te versterken en beleid te ontwikkelen om de distributiestructuur te verbeteren.
Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum was er een ontmoeting tussen Korea Agrafood en Yeo om te horen wat de plannen van het agentschap voor de toekomst zijn.
Omdat aT een belangrijke rol speelde bij het stimuleren van de export van Koreaanse landbouwproducten, gingen de exportprojecten vanaf de jaren negentig als een speer. De export van Koreaanse landbouwproducten is de afgelopen tien jaar meer dan verdubbeld en AGF-producten als aardbeien, champignons en druiven worden nu op grote schaal geëxporteerd. Ondertussen heeft de exportmarkt zich uitgebreid naar ASEAN ( organisatie van tien landen in Zuidoost-Azië), China en andere regio's, en een grotere verscheidenheid aan producten wordt nu aangeboden aan buitenlandse consumenten.
De export van AGF heeft voor de Koreanen als bijkomend voordeel dat de binnenlandse prijs wordt gestabiliseerd en dat deze bijdraagt aan het inkomen van de telers. Om deze voordelen verder te vergroten, zal aT vanaf 2018 zijn export ondersteuningssysteem upgraden. Japan, China en de VS zijn de belangrijkste exportmarkten van Korea.
De meest veelbelovende producten die de export van Korea in de komende halve eeuw zullen leiden, kunnen paprika en aardbei zijn. En aangezien de markt voor biologisch voedsel snel groeit in Europa, de VS en Japan, zullen de Koreanen hun inspanningen versterken om bedrijven aan te moedigen een biologische certificering te verkrijgen en biologische producten te exporteren.
Bron: AgraFood
Publicatiedatum: 12-12-2017
Plaats een reactie:
Ander nieuws uit deze sector: