Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Baby Tree veelgevraagd als kerstpakket

Tholen - "Op dit moment is het telen van eigen groenten en fruit in opmars bij de consument. Kijk bijvoorbeeld naar de moestuintjes van AH. Bij een Baby Tree kan de consument zelf meemaken hoe het is om je eigen fruitboom te kweken. Daarnaast heeft de Baby Tree een hele mooie symbolische waarde. Bijvoorbeeld bij de geboorte van een kind, een trouwerij of als zakelijk relatiegeschenk met de gedachte "een boom geef je voor de lange termijn", vertelt Stef Masteling, Salesmanager bij Fairplant.

 

Fairplant is opgericht in 2005 en richtte zich tot begin 2017 voornamelijk op de zakelijke markt waar zij onder andere onderstammen afzetten richting professionele boomkwekers. Ze vroegen zich af: "Wat kunnen we nog meer met onze onderstammen?" Zo kwam het idee naar voren om de onderstam aantrekkelijk te maken voor de consument. Door een veredelde onderstam in een aantrekkelijk verpakking te stoppen met een aantal behulpzame attributen, was de Baby Tree geboren. In het voorjaar van 2017 is Fairplant op de markt getreden met bijbehorende website www.yourbabytree.nl. met daarop de varianten; Nova, Hugo, Tobias en Sophia, welke weer gekoppeld zijn aan een fruitsoort.


Chiel Blok, Stef Masteling en Rik Klein van Fairplant.

Het hele concept
Op de vraag of ze veel concurrentie ervaren antwoord Stef: "Als je ons product vergelijkt met een fruitboom dan is er inderdaad concurrentie. Vaak heb je dan alleen keus uit een "Volwassen" boom en niet een "Baby" boompje. Wij kijken naar het hele concept en dit concept is uniek. Bij ons koop je de beleving er omheen. De consument koopt niet alleen het boompje maar ook toegang tot de website en de Baby Tree community. Het is de beleving en concept dat ons onderscheidt."



Stef vervolgd: "In 2018 willen we ons meer gaan richten op de retail zoals tuincentrums e.d. Op dit moment zijn we in gesprek met verschillende partijen om ons product bij hen in de winkel te verkopen. Ook willen we graag nog meer gaan inspelen op de relatiegeschenken business. We merken dat ons product veel wordt gevraagd voor in kerstpakketten, als relatiegeschenk en als promotieartikel, het is natuurlijk ook een geschenk waar de ontvanger nog jaren plezier van heeft. Op dit moment zijn we de huidige Baby Tree variaties aan het optimaliseren, maar we kijken ook naar andere fruitsoorten voor in de Baby Tree doos. "


Voor meer informatie:
Fairplant
Stef Masteling
Gildenweg 15
8304BD Emmeloord
T: 0527202377
E: stef.masteling@fairplant.nl
W: www.yourbabytree.nl