Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marktplaats aangepast aan de tuinbouwsector

FruitsApp bestaat één jaar

FruitsApp dat onlangs door het IMPACT Growth-programma uitgeroepen werd tot één van de 14 beste, innovatieve start-ups ter wereld, viert haar eenjarig bestaan met een onstuitbare groei. Na slechts één jaar telt het platform al ruim 2.000 gebruikers uit de groenten- en fruitsector, waaronder veel bekende namen. De vooruitzichten zijn eveneens goed omdat de jongere generatie die tot de sector toetreedt al veel vertrouwder is met het gebruik van dit soort technologieën voor het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden. 

Eén van de doelstellingen van FruitsApp is AGF-telers over de hele wereld helpen hogere prijzen te krijgen door een duurzame handelsomgeving binnen de AGF-sector te creëren. Dankzij dit vernieuwende systeem (het is namelijk de eerste tweerichtings-AGF-marktplaats) met geïntegreerde onderhandelingen en logistiek, hebben bedrijven realtime (en wereldwijd ) de mogelijkheid om te zien welke bedrijven aanvullende behoeften hebben waardoor zij de mogelijkheid hebben om op ieder moment tegen de beste voorwaarden te kopen of verkopen. 

Kaki's (waarvan het seizoen nu zijn piekperiode bereikt) dienen als voorbeeld omdat deze fruitsoort één van de weinige categorieën was die Valenciaanse telers goede inkomsten opleverden totdat de Russische boycot inging. Sindsdien zijn de prijzen tot wel 25% gedaald.

FruitsApp is erg betrokken bij deze productcategorie en helpt kakitelers betere prijzen te krijgen door ervoor te zorgen dat ze in contact komen met de beste bedrijven ter wereld die op zoek zijn naar dit product. Dankzij het FruitsApp systeem en haar algoritmen is het mogelijk om klanten te vinden die bereid zijn om te kopen en die niet overtuigd te hoeven worden waardoor telers meer kans hebben om hogere prijzen te ontvangen. 






Soortgelijke inspanningen worden gedaan om de resultaten van andere productcategorieën, zoals citrus, exotische AGF en groenten, te verbeteren. 

De biocategorie is ook belangrijk. De vraag naar bioproducten groeit voortdurend maar de aanvoer ervan is erg gefragmenteerd en er zijn ook veel tussenhandelaren bij betrokken. Dit heeft hoge retailprijzen tot gevolg. FruitsApp kan het preferentiële kanaal worden om bioproducten te vinden en de tussenhandel te omzeilen. 

Om haar eenjarig bestaan te vieren, bereidt FruitsApp belangrijke commerciële en marketing activiteiten voor waarvan alle gebruikers profijt zullen hebben. 

Voor meer informatie:
For more information:
Elena Molinaro
Fruitsapp
T: +393275496390
E: elena.molinaro@fruitsapp.com
www.fruitsapp.com

Publicatiedatum: 6-12-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: