Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kalettes opende pop-up-winkel in Londen

Co-op gaat producten verkopen na houdbaarheidsdatum

Kalettes opende pop-up-winkel in Londen
Het bedrijf Kalettes had een pop-upwinkel geopend in Londen, dat tot 3 december toegankelijk was voor publiek. Kalettes is de merknaam van een groentensoort dat een natuurlijke kruising is tussen boerenkool en spruiten. In de pop-up-winkel konden bezoekers Kalettes proeven aan de hand van onder andere een roerbakgerecht, een soep en een smoothie.
Klik hier om meer te lezen op finanznachrichten.de

Walmart India koopt 20 nieuwe locaties voor vestigingen
Walmart heeft op dit moment verspreid over negen Indiase regio's een netwerk van 21 Best Price-groothandelszaken. Daar komt in het komende jaar echter verandering in. Volgens CEO Krish Iyer heeft Walmart India contracten getekend voor 20 nieuwe locaties en is het bedrijf goed op weg om hier nieuwe vestigingen te openen. Walmart is van plan om met 2022 het netwerk uit te breiden tot 70 vestigingen.
Klik hier om meer te lezen op retail.economictimes.indiatimes.com

VK: Co-op gaat producten verkopen voorbij houdbaarheidsdatum 

Co-op gaat producten verkopen waarvan de minimale houdbaarheidsdatum is verstreken. De prijs wordt slechts met 10p (11 eurocent) verlaagd. Het beleid wordt doorgevoerd in alle 125 vestigingen van Co-op in het oosten van Engeland. De keten hoopt hierdoor minstens twee ton aan jaarlijkse verspilling te verminderen.
Klik hier om meer te lezen op dailymail.co.uk

VK: Toekomst van offline en online supermarktsector
Supermarktketens moeten naar manieren zoeken om hun winkelervaring te verbeteren, terwijl ook de online mogelijkheden worden uitgebreid.
Klik hier om meer te lezen op mckinsey.com

VS: Lidl breidt online samenwerking uit
Lidl heeft in de VS zijn partnerschap met Shipt uitgebreid. Hierdoor is Lidl online bereikbaar bij meer dan 500.000 huishoudens. In oktober voerde Lidl bij een vestiging met Shipt een thuisbezorg-pilot uit. De uitbreiding van deze pilot valt samen met het openen van de vijftigste Lidl-vestiging. Lidl opende zijn eerste supermarkt in juni. (igd)

VS: Supervalu wordt voornaamste leverancier van Marsh
Het in Indianapolis gevestigde Marsh Supermarkets heeft een contract met de groothandelaar Supervalu getekend, waardoor Supervalu de belangrijkste leverancier van de supermarktketen wordt. Supervalu gaat volgens het contract producten leveren als vlees, vis, diepvriesproducten, zuivel en bakproducten. Ook neemt Marsh een aantal huismerken van Supervalu in het eigen assortiment op, zoals Wild Harvest, Culinary Circle en Essential Everyday.
Klik hier om meer te lezen op ibj.com
Publicatiedatum: