Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wouter Bellens, groothandel Claessens

"De vraag naar luxe groenten ligt rond kerst 20% hoger"

Tholen - De kerstperiode staat weer voor de deur. Het is d tijd van het jaar dat mensen uitpakken met speciale producten. Zo ook met aardappelen, groenten fruit. Bij groothandel Claessens uit het Belgische Antwerpen houden ze zich bezig met de groothandel van het totale AGF-pakket.


Groothandel Claessens uit Antwerpen.

Volgens Wouter Bellens van de groothandel Claessens is er wel degelijk rond kerst een verschuiving naar de vraag van de consumenten merkbaar op het gebied van AGF. "De luxe producten doen het rond de feestdagen altijd goed", vertelt hij. "Producten zoals mini-groenten, truffels, bospaddenstoelen en amandelkroketten zijn zaken waar meer vraag naar is. Naast dat wij een stijging van de vraag naar producten zien, is het ook zo dat mensen groenten zoals salades en tomaten minder inkopen dan buiten de feestdagenperiode. Het kerstdiner is toch vaker een zwaarder menu dan normaal het geval is. Ook de producten van het seizoen van nu zijn met kerst erg in trek."

Yacon is populair
De traditionele kerstproducten zoals bospaddenstoelen en amandelkroketten doen het volgens Wouter altijd wel goed. Toch ziet hij de laatste jaren ook een verschuiving van de vraag naar kerstgroenten. "De knolgewassen worden steeds populairder", gaat de man van groothandel Claessens verder. "Yacon, peterseliewortel, rutabaga en knolkervel zijn daar goede voorbeelden van. Rond de feestdagen ligt de vraag naar die luxe groentenspecialiteiten zo'n 20 procent hoger, dan in de rest van het jaar het geval is. Ook in de vorm van gemak proberen wij de consumenten tegemoet te komen. Zo bieden wij ook voorgesneden en gegaarde groenten aan op maat. Met kerst is niets te gek, alles kan.


Het wagenpark van de groothandelaar.

Goede doel
Rond kerst komen niet alleen de luxe producten op tafel, maar ook de goede doelen komen weer meer en meer op gang. Groothandel Claessens zet zich rond de feestdagen ook in voor het goede doel. "Ieder jaar houdt radiozender Studio Brussel 'de Warmste Week' rond de feestdagen", vertelt hij. De Warmste Week is vergelijkbaar met het project Serious Request van NPO 3FM in Nederland. Het streven van Studio Brussel is, om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel. "Wij doen dat in samenwerking met restaurant The Jane van chef-kok Sergio Herman. In totaal worden er zeven tafels geveild in het restaurant. Voor die actie sponsoren wij de groenten, zodat ook wij een steentje kunnen bijdragen voor het goede doel."

Voor meer informatie:
Groothandel Claessens
Kielsbroek 23
2020 Antwerpen
T: +32 (0) 3 237 44 29
F: +32 (0) 3 248 20 68

Publicatiedatum: 30-11-2017
Auteur: Joost Verdult
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: