Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe uitstraling voor Italiaanse Battaglio

Het Italiaanse Battaglio heeft het nieuwe bedrijfslogo Frutta da vivere gepresenteerd waarin het enthousiasme, de proactiviteit en energie van het bedrijf tot uitdrukking komen evenals de kwaliteit waarmee het dagelijks producten en diensten levert. 

Het krachtige, herkenbare logo staat symbool voor de geschiedenis van het merk en doet zowel aan een wereldbol als een stuk fruit denken met als middelpunt het initiaal 'b' van Battaglio in de nieuwe kleurstelling van het bedrijf. 




De bedrijfsfilosofie van Battaglio, dat over ruim 45 jaar ervaring beschikt, is gebaseerd op drie fundamentele principes: volledige transparantie ten aanzien van leveranciers, partners en klanten, een consistente en toegewijde aanpak van uitdagingen, iedere dag weer. Kortom: Battaglio staat in alle opzichten voor vitaliteit. 



Deze vitaliteit komt tot uitdrukking in de resultaten van het bedrijf en haar aanwezigheid op de internationale markt. Er wordt een omzetstijging van 15% over 2016 verwacht. Het bedrijf beschikt daarnaast over twee klimaat gecontroleerde opslagfaciliteiten met een gezamenlijke oppervlakte van 24.000 m2 en bananenrijperijen in Turijn en Rome (die momenteel worden uitgebreid), evenals twee agrifoodcentra. 80% van de AGF is bestemd voor retailers en de overige 20% gaat naar groothandelsmarkten. 





In de nieuwe verpakkingen komt de nieuwe bedrijfsidentiteit op een natuurlijke manier tot uitdrukking. De nieuwe kleurstelling nodigt consumenten uit om kennis te maken met de duizenden smaken en kwaliteit van de producten van Battaglio. De verpakking beschermt het fruit en is vervaardigd uit recyclebare materialen. 

Het bedrijf is gespecialiseerd in exotisch fruit, met name bananen en ananas maar vermarkt buiten het seizoen ook producten als citrus, meloenen, kiwi's en peren uit het zuidelijk halfrond. Battaglio heeft twee faciliteiten in Argentinië, in Villa Regina (Rio Negro) en Pilar (Buenos Aires), waar onlangs een nieuwe bananenrijperij in gebruik werd genomen om de ontwikkeling van de binnenlandse markt te ondersteunen. 




De vraag naar exotisch fruit groeit omdat consumenten voortdurend op zoek zijn naar nieuwe smaakervaringen. Battaglio probeert aan deze vraag tegemoet te komen door het meeste geschikte exotische fruit te selecteren. Bovendien laat het bedrijf het fruit langer aan de bomen rijpen en zorgt het dat het snel getransporteerd wordt. 

Battaglio is een prominente speler in de AGF-sector omdat het ook ondersteunende diensten en activiteiten biedt, zoals trainingsprogramma's, promotionele activiteiten in winkels en groothandelsmarkten en aftersales-enquêtes. Het bedrijf stelt zich ten doel om kennis over fruit te promoten om de vraag te stimuleren. Door middel van het activeren van de belangrijkste communicatiekanalen (website, sociale media en evenementen) streeft Battaglio ernaar de primaire vraag te ontwikkelen en de consumptie naar nieuwe segmenten uit te breiden, voornamelijk dat van exotisch fruit.


Contact:
Battaglio SpA
Interporto SITO Nord
Tredicesima Strada, 1
10040 Rivalta di Torino (TO) - Italy
Tel.: +39 011 3494444
Email: marketing@battaglio.it
Web: www.battaglio.it
Publicatiedatum: