De organisatoren van het pop-up avoacadocafé in Sydney hebben laten weten dat de respons alle verwachtingen overtreft en dat het café binnen een paar weken al duizenden bezoekers heeft weten te trekken.
Het Good Fat Cafe speelt in op de groeiende populariteit van avocado's in Australië en promoot tegelijkertijd de veelzijdigheid en voedingswaarde van de avocado. Het café opende begin deze maand haar deuren en zal nog tot eind november te bezoeken zijn.
"Deze pop-up is helemaal gewijd aan de liefde van Australiërs voor avocado's en moedigt hen aan om deze heerlijke vrucht nog vaker te eten door hen inspiratie te geven voor nieuwe gerechten die ze ook thuis kunnen bereiden," vertelt een woordvoerder van het café. "Avocado-fans uit Sydney hebben het café in groten getale bezocht. Dit is geweldig en overtreft onze verwachtingen. Australiërs zijn dol op avocado en houden ook van pop-up eetbelevenissen, vandaar dat we op het op het idee kwamen om deze twee te combineren."
Het Good Fat Cafe, dat wordt gefinancierd door Australische avocadotelers, is eveneens bedoeld om de categorie van haar dure en luxueuze imago af te helpen want geen enkel gerecht op de menukaart is duurder dan €13,00.
Gemiddeld eten Australiërs 3,1 kilo avocado's per persoon per jaar en zij verwerken het fruit meestal op zo'n drie verschillende manieren in hun maaltijden. Deze categorie floreert echter niet alleen onder consumenten maar ook binnen de sector die dit jaar aanvankelijk rekende op een recordoogst. Helaas moest de raming vanwege de slechte weersomstandigheden in een aantal teeltgebieden naar beneden worden bijgesteld maar dit heeft de vraag niet doen dalen.
Foto: "De Avoconetto, een populair nagerecht op de menukaart
Het Good Fat Cafe heeft wekelijks 120 kilo avocado's nodig gehad om de vraag bij te kunnen benen. Het eerste weekend na de opening was de belangstelling zo groot dat de gerechten uitverkocht waren.