Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Morrisons doneert druiven aan goede doelen

Morrisons is in samenwerking met de liefdadigheidsorganisatie voor voedselverdeling FareShare een project begonnen in Cutler Heights in Bradford, Engeland. Ze willen daar niet verkoopbare druiven gebruiken om mensen in nood te voeden.


Becky van Morrisons met een restpartij druiven van Cutler Heights

Wanneer druiven worden verpakt, moeten grotere trossen soms worden bijgeknipt. Dankzij de samenwerking tussen Morrisons en FareShare zullen de restanten van die trossen worden herverdeeld via het FareShare netwerk van meer dan 6.700 eerstelijns liefdadigheidsinstellingen en hulpverleningsgroepen.

Deze groepen verschaffen maaltijden aan kwetsbare mensen. Zo zijn er ontbijtclubs voor kinderen, gemeenschapscentra voor gezinnen uit achterstandswijken en lunchclubs voor ouderen die het risico lopen sociaal geïsoleerd te raken.

Lindsay Boswell, CEO van FareShare: "Het idee ontstond toen we met het team een rondleiding door de faciliteiten van Cutler Heights kregen. Ze zagen de druiven en we besloten samen te werken om iets te doen met het overschot. Onze goede doelen krijgen niet genoeg verse groenten en fruit, dus dit was voor ons een volkomen logische stap.

"Het vinden van een product dat zou worden weggegooid en dat ineens weer inzetbaar is, of een product dat ten goede komt aan behoeftige mensen, dat is een 'win-win'-situatie. Dit project bewijst maar weer eens dat Morrisons vastbesloten is om samen met FareShare innovatieve manieren te vinden om voedselverspilling te verminderen in elke fase van de productie."

Steven Butts, hoofd Corporate Responsibility bij Morrisons: "De samenwerking met FareShare is een goede aanvulling op ons algemene programma voor verdeling van restproducten. Het karakteriseert onze toewijding om verspilling te verminderen in al onze activiteiten. We hebben nu meer dan drie miljoen onverkochte producten gedoneerd aan hulpverleningsgroepen."

Voor meer informatie:
Jen Glyn
FareShare
Tel: +44 020 7394 2460
Mob: +44 07415 241328
Publicatiedatum: