Wanneer druiven worden verpakt, moeten grotere trossen soms worden bijgeknipt. Dankzij de samenwerking tussen Morrisons en FareShare zullen de restanten van die trossen worden herverdeeld via het FareShare netwerk van meer dan 6.700 eerstelijns liefdadigheidsinstellingen en hulpverleningsgroepen.
Deze groepen verschaffen maaltijden aan kwetsbare mensen. Zo zijn er ontbijtclubs voor kinderen, gemeenschapscentra voor gezinnen uit achterstandswijken en lunchclubs voor ouderen die het risico lopen sociaal geïsoleerd te raken.
Lindsay Boswell, CEO van FareShare: "Het idee ontstond toen we met het team een rondleiding door de faciliteiten van Cutler Heights kregen. Ze zagen de druiven en we besloten samen te werken om iets te doen met het overschot. Onze goede doelen krijgen niet genoeg verse groenten en fruit, dus dit was voor ons een volkomen logische stap.
"Het vinden van een product dat zou worden weggegooid en dat ineens weer inzetbaar is, of een product dat ten goede komt aan behoeftige mensen, dat is een 'win-win'-situatie. Dit project bewijst maar weer eens dat Morrisons vastbesloten is om samen met FareShare innovatieve manieren te vinden om voedselverspilling te verminderen in elke fase van de productie."
Steven Butts, hoofd Corporate Responsibility bij Morrisons: "De samenwerking met FareShare is een goede aanvulling op ons algemene programma voor verdeling van restproducten. Het karakteriseert onze toewijding om verspilling te verminderen in al onze activiteiten. We hebben nu meer dan drie miljoen onverkochte producten gedoneerd aan hulpverleningsgroepen."
Voor meer informatie:
Jen Glyn