Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Fruitigste Sector van Nederland

Wie zijn nou echt de fruitigste? In ieder geval niet de jammetjes van Hero of de vruchtenhagelslag van De Ruijter. Nee, dat zijn wij, de Fruitsector. In opdracht van NFO heeft campagnebureau Food Cabinet tijdens de Kennisdag de plannen voor de landelijke imagocampagne voor Hollands fruit gepresenteerd met als slogan 'De Fruitigste'. De volle zaal reageerde enthousiast op het campagnevoorstel.




Imago
Een goed imago van je product en de fruitsector is belangrijk. Steeds belangrijker ook als je kijkt naar de issues rondom de 'gifaardbei' en de fipronilaffaire. Te vaak voelen fruittelers dat zij moeten reageren vanuit de verdediging, het leed is dan vaak al geschied. Met de beoogde imagocampagne over het Hollands fruit wordt de trots over het product en het feit dat fruittelers wel echt de fruitigste zijn naar voren geschoven. "We gaan de rest van Nederland laten zien hoe fruitig we zijn", aldus een enthousiaste Lard Breebaart van Food Cabinet tijdens de presentatie van de plannen tegenover een volle zaal aandachtig luisterende fruittelers. 'Fruitigheid' is volgens hem marketingtaal geworden en het is nu tijd dat fruittelers met hun product de term 'de fruitigste' gaan claimen en het imago een positieve boost te geven. De campagne bestaat uit drie onderdelen, een campagne, een workshop en inhoudelijke zaken waarbij de consument vooral het eerste onderdeel gaat terugzien, de daadwerkelijke publiekscampagne. Voor de fruittelers zijn vooral onderdeel 2 (workshops, toolbox) van belang. Onderdeel 3 gaat in op de maatschappelijke thema's waar de NFO een belangrijke rol in heeft.
Werken aan het imago van de sector scoorde erg hoog bij de deelnemers aan de dialoogsessies afgelopen winter. Reden voor de NFO om op de wens van de leden in te spelen met dit campagne-voorstel. De financiering van de campagne zal van de fruittelers zelf moeten komen. Vervolgstap is dat het voorstel op de agenda's van de NFO-kringbesturen komt te staan. In december valt dan het definitieve besluit of de campagne ter besluitvorming wordt voorgelegd aan de leden.

Bron: NFO


Publicatiedatum: