Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Traditionele aardappelhandel met de hele familie
Tholen – Geen marketingplan, geen branding, geen facebook, kortom geen poespas maar handen uit de mouwen en handeldrijven. Op de traditionele manier met eigen producten naar de markten. Zo pakt de familie Weij het al jaren aan. "Mijn opa begon daar zo'n 50 jaar geleden mee. We staan op zo'n 12 markten in West-Brabant en Zuid-Holland", vertelt Thiemo Weij van Weij Aardappelhandel, al multitaskend, want ondertussen helpt hij zijn klanten. Ooms, vader, broer, iedereen helpt mee in het familiebedrijf. Ze hebben wel iets uitbesteed: de oogst. "Vroeger deden we dat zelf maar het is nu te veel werk. Voor het oogsten huren we een loonbedrijf in."
Hoofdzaak
Zoals de bedrijfsnaam al zegt, zijn aardappelen de hoofdzaak. Ze verkopen verschillende rassen uit eigen teelt. De aardappelen liggen uitgestald op de kraam. De fruithandel, de tweede tak van het bedrijf, gaat vanuit de oogstkisten. Er staan appelen, peren en sinaasappelen. De appelen en peren komen uit de eigen boomgaard. Een klant wil weten of er ook mandarijnen zijn. "Nee, die verkopen we niet", vertelt Thiemo. "Dat is een lastig product met veel verschillen, wel pitjes, geen pitjes, zoet, zuur. Niet makkelijk om het iedereen naar de zin te maken."
Inpakken
Het blijft heel basic bij Aardappelhandel Weij. De klanten moeten zelf pakken en stoppen de producten in zakjes die Weij Aardappelhandel kocht van een failliet gegane groenten- en fruithandel. Geen aandacht dus voor het eigen merk, maar wel voor de klant. Thiemo pakt ze in door met grapjes en complimentjes te strooien. Zo maakt Aardappelhandel Weij van de eenvoud een hele belevenis.