Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

COBANA in een nieuwe jas

COBANA (voorheen Cobana Fruchtring) presenteert zichzelf voortaan in een nieuw, modern Corporate Design. Het nieuwe jasje onderstreept de hernieuwde toekomstvisie van het handelsbedrijf. Daarbij focust men zich met name op een nieuwe klantenstrategie en internationale handelspartners. 
 
Cobana werd in 1964 opgericht om de inkoop van bananen te monitoren en onafhankelijk te blijven tegenover multinationale concurrenten. In 1979 werd Fruchtring opgericht om deze doeleinden ook voor andere overzeese fruitsoorten na te streven. In 2001 fuseerden beide bedrijven om directe handel met de retailsector te kunnen bedrijven. Deze samenvoerging werd ook weerspiegeld in het oude logo van Cobana Fruchtring.

Invloed en competentie
In het kader van het nieuwe logo heeft men besloten om de bedrijfsnaam om te dopen tot 'COBANA GmbH & Co. KG'. "De naam COBANA heeft in de afgelopen decennia internationale bekendheid gekregen. COBANA staat tegenwoordig voor directe invloed en competentie in de productie evenals voor eersteklas, innovatieve service op het gebied van verkoop en distributie", zegt Jürgen Bruch, bedrijfsleider van de bedrijfsgroep in Hamburg. Vooral vanuit het oogpunt van internationalisering is de nieuwe bedrijfsnaam beter te begrijpen. Naast bananen importeert COBANA immers ook citrus, appelen, avocado's, ananas en andere overzeese fruitsoorten.
 
Passend bij de bedrijfsdoelen komt men bovendien met een nieuwe slogan. Met 'Growing Passion' presenteert COBANA zich voortaan fris, modern en internationaal. De slogan kenmerkt natuurlijke en duurzame groei, wekt positieve associaties rondom het begrip 'natuur' op en benadrukt de passie van COBANA voor de fruithandel.

Verdere informatie:
COBANA GmbH & Co. KG 
Woordvoerder: Charlotte Stojan 
Neue Burg 2 20457 Hamburg
040 - 303 05 270 
 
 
Publicatiedatum: