Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Imagocampagne: "De fruitigste sector van nederland"

350 bezoekers op Kennisdag fruit in Wageningen

Tholen - "Wij zijn als fruitteeltsector te defensief en als het gaat om reageren op berichtgevingen zijn we vaak te laat. Telers worden hier ziek van. Als sector moeten we constant en actiever laten zien hoe gezond ons fruit is" klonk het door de zaal na de presentatie van Nicolette Quaedvlieg over "Hoe veilig is ons fruit". De stemming in de fruitteeltsector is al langer bedrukt en dit was gisteren op de Kennisdag Fruit goed te merken. Telers maken zich zorgen over de huidige ontwikkelingen in de markt, concurrentie vanuit het oosten en de recente berichten over de gewasbeschermingsmix op de aardbeien. De laatste presentatie ging over een nieuwe marketingcampagne waar de NFO binnenkort mee start die juist actief gaat laten zien hoe gezond ons Nederlandse fruit is.


Linksboven: Jan Peeters (Fruitconsult), Rechtsboven: Michiel Gerritsen (Voorzitter NFO), Linksonder: Co van Wiggen, Jan de Kloe en Joost Rouwhorst (The Greenery), Raymond van Ojen en Pieter van Rijn (van Rijn - de Bruyn).

Gisteren was de Kennisdag fruit 2017 georganiseerd door de Nederlandse Fruitteelt Organisatie (NFO) en Wageningen University & Research (WUR) in het Hof van Wageningen. 
"Er waren ongeveer 350 bezoekers en 18 bedrijven aanwezig, de sfeer was erg goed," aldus de NFO. Op deze dag waren er verschillende lezingen zoals Nachtvorstbestrijding door beregening, Teeltervaringen met nieuwe perenrassen, Toekomst van de kersenteelt, Hoe veilig is ons fruit en vele andere onderwerpen. Er waren verschillende sprekers aanwezig waaronder Michiel Gerritsen (NFO), Jan Peeters (Fruitconsult), Peter van Osch (Veiling Zaltbommel) en werd de nieuwe campagne gepresenteerd door marketing bureau Food Cabinet. De naam van de campagne is "De Fruitigste". Lard Breebaart: "Vele producenten claimen de fruitigste te zijn, maar vers fruit is echt het fruitigst". Dit is een project voor alle NFO leden en er zullen speciale pakketten voor hen beschikbaar komen.

Het thema was 'De toekomstbestendige fruitteelt'. Volgende week zullen alle thema's afzonderlijk gepubliceerd worden op AGF.nl.