Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Jan-Willem Kaslander: "Kinderen worden vaak vergeten"

Total Produce ontwikkelt kidsconcept meloenen

Rotterdam - Bij zijn aantrede begin dit jaar gaf commercieel directeur Jan-Willem Kaslander van Total Produce Rotterdam al aan met meer innovaties op de markt te willen komen. Tijdens de Amsterdam Produce Show presenteerde de Rotterdamse fruitimporteur een eerste opzet van een kidsconcept met meloenen om de fruitconsumptie onder kinderen te stimuleren. "In het eerste kwartaal van 2018 hebben we de introductie gepland. Retailers die we spreken zijn erg geïnteresseerd. We zien ruimte in de markt."


Jan-Willem Kaslander, Sakia Polak en Judith Lansbergen

"We richten ons met dit concept op kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar. Uit onderzoeken en onder andere CBS cijfers, blijkt iedere keer opnieuw dat deze basisschoolleerlingen veel te weinig fruit consumeren. Met een combinatie van kwaliteitsfruit, fun, gemak en healthy candy liggen er veel kansen om deze consumptie een boost te geven. Fruit is lekker, gezond en noodzakelijk, maar tot op heden worden kinderen vaak vergeten en richt niemand zich specifiek op kinderen. Terwijl er ongelooflijk veel kansen liggen, zowel voor onderweg, als op school, bij de sportclub en thuis", vertelt Jan-Willem, enthousiast.

Total Produce start met een concept met een viertal 'characters', genaamd Draki, Kroko, Slissi en Dino. Deze worden gekoppeld aan verschillende meloen variëteiten, zoals de watermeloen, Galia-, Cantaloupe- en Dino-meloen, die gesneden in een cup worden aangeboden. "Net als de banaan is de meloen een laagdrempelig en favoriet product bij kinderen. Bananen waren altijd al makkelijk mee te nemen, maar voor meloenen gold dat voorheen niet. Daar brengen we nu verandering in", vertelt de commercieel directeur.

"Supermarktinkopers zijn al bijzonder geïnteresseerd, maar ook voor foodservice en met name de out-of-homemarkt is dit concept erg interessant. We richten ons in eerste instantie op onze afnemers in de Benelux en de Nordics", vertelt Jan-Willem. Het verpakken en snijden van het fruit word uitgevoerd met gespecialiseerde partners. "Dankzij onze thuislocatie op CoolPort kunnen we meer op zoek gaan naar de toegevoegde waarde rond onze producten. Dit kidsconcept is daar een eerste voorbeeld van, maar er gaan zeker meer innovaties volgen!"

Voor meer informatie:
Jan-Willem Kaslander
Total Produce
Port City I
Waalhaven Zuidzijde 21
3089 JH Rotterdam
jkaslander@totalproduce.nl
www.totalproduce.nl