Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Buurtwinkels steeds belangrijker voor Carrefour

Auchan opent eerste biologische supermarkt

Jumbo opent buurtwinkel in station Eindhoven
Jumbo heeft zijn eerste Jumbo City-buurtwinkel geopend in het centraal station van Eindhoven. Het nieuwe winkelformat is specifiek gericht op reizigers en forenzen. De Jumbo City-winkel heeft een breed assortiment aan kant-en-klaarmaaltijden, die direct door consumenten kunnen worden gegeten op het station of mee op reis kunnen worden genomen. De winkel is geopend van half zeven in de ochtend tot elf uur 's avonds. (esmmagazine.com

Saoedi-ArabiŽ: Panda heeft trage omzet in derde kwartaal
De in Saoedi-ArabiŽ gevestigde Panda Retail Company had in het derde kwartaal een afname in omzet in combinatie met een toename in winst. 
Het bedrijf, dat onderdeel is van de Savola Group, had in de eerste negen maanden van dit jaar een omzet van SAR8,8 miljard (Ä2,0 miljard), want een afname is van 15% in vergelijking met de SAR10,3 miljard (Ä2,4 miljard) in dezelfde periode van 2016. De verminderde omzet wordt door Panda verklaard door de moeilijke economische omstandigheden. De verminderde olieproductie en de trage groei in alle sectoren buiten de olieproductie hebben een negatief effect gehad op de koopkracht van consumenten. (igd)

Frankrijk: Auchan opent eerste biologische supermarkt

Auchan heeft net buiten de Franse stad Lille zijn eerste biologische supermarkt geopend. Onder de naam "Auchanbio" is het nieuwe format ontwikkeld om consumenten aan te trekken met gezonde, biologische en lokale producten tegen een voordelige prijs. (esmmagazine.com)   

Buurtwinkels steeds belangrijker voor Carrefour Brasil
Carrefour Brasil had een sterk derde kwartaal. De winst is jaar op jaar bijna verdubbeld. Ook heeft de retailgroep in BraziliŽ met de 30 nieuwe buurtwinkels van dit jaar zijn honderdste buurtwinkel in het land geopend. Buurtwinkels zijn voor Carrefour in BraziliŽ retailgroep een steeds belangrijker segment voor de uitbreiding van het eigen winkelnetwerk geworden, omdat consumenten in stadsgebieden steeds meer vragen naar toegankelijke en nabijgelegen supermarkten. De buurtwinkels bevinden zich op dit moment voornamelijk in de omgeving van Sao Paulo. Carrefour is ook bezig om zich in BraziliŽ online te ontwikkelen. Via de "Meu Carrefour"-app kunnen inwoners in Sao Paolo vanuit een distributiecentrum online bestellingen laten bezorgen. (igd)

VS: Walmart opent zelfstandig afhaalpunt
Walmart gaat in Metairie in de omgeving van New Orleans een zelfstandig afhaalpunt voor online bestellingen openen. Het afhaalpunt gaat dit jaar nog in bedrijf. Bij het afhaalpunt kunnen bestellingen worden afgehaald, die online zijn geplaatst. Het assortiment waaruit online kan worden gekozen bestaat onder andere uit AGF, vlees, zuivel, brood en cosmetica. Het is voor het eerst dat Walmart een soortgelijk afhaalpunt opent. Zodoende kan dit worden gezien als een strategie van Walmart om met afhaalpunten en thuisbezorging meer concurrentie te kunnen bieden tegen e-commerce-spelers als Amazon. Afhaalpunten waren eerder al voor handen bij bestaande Walmart-vestigingen. (nola.com)

VS: SpartanNash heeft meer omzet in derde kwartaal
SpartanNash had in het derde kwartaal jaar op jaar een toename in netto omzet van 5,9% tot $1,91 miljard (Ä1,64 miljard). Een jaar eerder bedroeg de omzet $1,80 miljard (Ä1,54 miljard). De meeste omzet werd gegenereerd door het distributiekanaal van het bedrijf. De omzet van dit segment steeg jaar op jaar met 16,5% tot $937,4 miljoen (Ä804,4 miljoen), waarbij met name de overname van de groothandelaar Caito Foods een grote rol heeft gespeeld. Ondanks de gelijk gebleven totale omzet heeft ook de militaire afdeling van SpartanNash verbeteringen in het laatste kwartaal laten zien. (fooddive.com

VS: Target opent nieuw winkelformat in Richmond
Target heeft in de omgeving van Houston zijn eerste vestiging in een nieuwe stijl geopend. Het nieuwe winkelformat is onderdeel van een investering om meer dan 1.000 vestigingen in de VS meer concurrerend vermogen te geven ten opzichte van de opkomst van e-commerce. De nieuwe winkel heeft twee verschillende afdelingen onder de noemers "ease" en "inspiration". De afdeling "ease" is bedoeld voor consumenten die behoefte hebben aan een toegankelijke en praktische supermarkt. De "inspiration"-afdeling is daarentegen gericht op consumenten die op zoek zijn naar producten in een hoger marktsegment en heeft meer de vorm van een warenhuis. (chron.com

Publicatiedatum: 13-11-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: