Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Recordoogst Kanzi appelen in Noord Amerika

De recordoogst heeft Kanzi-telers aan het denken gezet over de grote marktkansen voor hun conventionele en biologische appelen. CMI Orchards, één van de twee gelicentieerde telers van Kanzi, verwacht het komende seizoen een totale productietoename van 120%, waaronder een groei van 400% in biologische Kanzi's. Applewood Orchards, de andere officiële teler van Kanzi, zag zijn productie nog verder toenemen met een groei van ruim 150% in conventionele appelen. 

Uit scangegevens van Nielsen blijkt dat Kanzi vorig seizoen één van de meest succesvolle appelrassen was met een dollarwinst van 66% en ruim 9.000 verkooppunten. 

"We zijn blij het nieuwe Kanzi-seizoen in te luiden," vertelt George Harter van CMI Orchards. "De Amerikaanse consument heeft snel ontdekt waarom Kanzi één van de populairste appelrassen op de Europese markt is. Met onze enorme oogst kunnen we samen met onze retailpartners het hele seizoen lang sterke promoties aanbieden."

Harter vertelt dat de feedback van supermarkten zeer goed is. 




"Eigenlijk is er momenteel geen andere appel op de markt met dezelfde intense smaak als Kanzi," vervolgt Harter. "Retailers hebben ons verteld dat zodra klanten de appel eenmaal geproefd hebben, ze hem steeds weer opnieuw kopen. Deze herhaalaankopen jagen de afzet van de categorie gedurende het hele seizoen aan." Harter vertelt dat de uitbreiding van CMI"s Daisy Organics programma met Kanzi een geweldig kans voor retailers is om het succes van dit best verkopende bio-appellabel in de Verenigde Staten te benutten. 

Scott Swindeman van Applewoord Orchards laat weten dat de appelen dankzij het uitzonderlijk goede weer in augustus en september goede maten hebben bereikt. "Afgezien van het unieke smaakprofiel van deze appel zijn retailers ook enthousiast over het feit dat Kanzi zich onderscheidt in het winkelschap. Dankzij zijn vuurrode blos weet deze appel de aandacht van de klant als geen ander te trekken."

Steve Lutz, van CMI Orchards, merkt op dat Kanzi en andere clubrassen momenteel een sleutelrol spelen in het aanjagen van de groei van de hele categorie voor retailers. "Doordat clubrassen zoals Kanzi voor meer variatie aan rassen zorgen, verkopen sommige retailers wel 15% meer binnen deze categorie." De meest succesvolle retailers pakken de verkoop strategisch aan omdat zij weten hoeveel het waard is om de consument duurdere, smakelijke merkappelen te verkopen. Binnen hun aanbod vindt dan ook een verschuiving van goedkope merkloze appelen naar duurdere premiumappelen plaats. Zelfs kleine veranderingen in volume kunnen zorgen voor grote groei in dollars. 

"Gemiddeld levert Kanzi retailers een prijs op die 46% boven het gemiddelde van de appelcategorie ligt," vervolgt Lutz. "Iedere keer dat een consument Kanzi ontdekt, brengt dit meer dollars in het laatje."

Harter vertelt dat CMI nieuwe retailmaterialen heeft ontwikkeld om de afzet van Kanzi in de winkels te verhogen. "Voor het seizoen 2017-2018 hebben we de 'Ship 'n'Shop' Kanzi-display voor de retail ontworpen. We hebben deze ontwikkeld om retailers te helpen snel en eenvoudig een losse display op te bouwen."

"De Ship 'n' Shop display kan binnen tien minuten worden opgezet en bevat 16 eurodozen Kanzi appelen. Hiermee wordt voorkomen dat de appelen en displaymaterialen niet tegelijk bij de retailer aankomen, wat een veelvoorkomend probleem is. Dankzij de opvallende bedrukking van de display zal de consument snel in de gaten hebben dat er weer Kanzi appelen in het schap liggen."



Contact: 
Linda McFarland 
CMI Orchards
Tel:509-888-3418 

Publicatiedatum: 13-11-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: