Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Deense biotelers richten zich op Duitse gastronomie

Twaalf telers van biologische voeding uit Denemarken hebben in samenwerking met het Ministerie van Landbouw in Hamburg een exportlijn gelanceerd. Het doel is om het kleine aandeel van biologische voeding in de horeca-sector met 0,5 procent te verhogen. De Denen spreken al van een jaarlijks potentieel van enkele miljoenen euro's.

In tegenstelling tot de detailhandel is de consumptie van biologische producten in de Duitse horeca nog steeds laag. "Als we dezelfde verkoopcijfers in de gastronomie kunnen genereren, is er een potentieel van ongeveer 3,6 miljoen euro," aldus consultant Sarah Fuglsig van de Deense Voedselraad Landbrug & Fødevarer.


Hamburg is sinds december dé biostad van de Bondsrepubliek

Biostad Hamburg
Niet voor niets is het exportinitiatief in Hamburg gelanceerd aangezien de havenstad vorig jaar december de titel 'biostad van de Bondsrepubliek' verkreeg. Het netwerk is in 2010 opgezet met als doel door middel van reclamecampagnes de teelt en de consumptie van biologische producten te vergroten. "Vanwege haar omvang kan Hamburg haar eigen normen en doelen openlijk vaststellen. Dat was de voornaamste reden om onze campagne hier te starten." In de komende weken zullen Deense telers en vertegenwoordigers van Duitse grossiersbedrijven en horecaketens de opties doornemen voor wat betreft vlees, kaas, groenten, vruchtensappen en ijs.
Publicatiedatum: