Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




"We denken niet in convience-concepten maar in oplossingen"

"We hebben het voorgesneden en bewerkte assortiment even opzij gezet om te praten over consumentenoplossingen, die bedoeld zijn om de consumptie van verse groenten en fruit te bevorderen," legt Carlota Pardo uit, hoofd communicatie van Anecoop. 

Tijdens de onlangs gehouden vakbeurs Fruit Attraction heeft Anecoop zes verschillende oplossingen gepresenteerd onder het ¿Ysi? merk, een merkconcept dat het bedrijf zelf omschrijft als snel te bereiden 'slow food', het tegenovergestelde van 'fast food'. Het zijn gezonde maaltijdoplossingen die passen bij de drukke levensstijl van de moderne consument. 


Links, Eva Cano, van de  marketingafdeling van de coöperatie Rural Sant Vicent Ferrer, uit Benaguasil. Rechts, Carlota Pardo, hoofd communicatie bij Anecoop.

De zes oplossingen zijn:
  • Soepen en sauzen: crèmesoep van groenten, pompoen, courgette en linzen. 
  • Courgette- en wortelsticks met yoghurtsaus.
  • Spreads, heerlijk op brood en geschikt om te dippen, verkrijgbaar in de varianten: bloemkool-Piquillopeper en chiazaden, gegrilde aubergine met koriander en lijnzaad, courgette met basilicum en lijnzaad, broccoli met kalebas, ananashummus. Alle producten zijn 21 dagen houdbaar. 
  • Desserts: Papaja-sinaasappelmousse en chocoladecrème met avocado, suikervrij cacaopoeder en sap van muskaatdruiven als zoetstof. 
  • Fruitcompôtes: in de smaken appel, aardbei en blauwe bes: appel en kiwi, appel en peer, sinaasappel en banaan, etc. 
  • Diverse fruitsalades.

"De producten bevatten geen kleurstoffen, conserveringsmiddelen of andere toevoegingen. Daarnaast bevatten ze weinig zout, geen toegevoegde suikers, gluten of lactose waardoor ze passen in een veganistisch dieet," vervolgt Carlota Pardo. "Met deze producten maken we het de consument mogelijk om een menu met een voor-, hoofd- en nagerecht te bereiden en geld en tijd te besparen. Het is niet nodig uit eten te gaan want deze producten kunnen overal worden gegeten."

Anecoop heeft Spaanse retailers ervan weten te overtuigen al deze producten samen in één koelvitrine te plaatsen. "We beseften dat consumenten deze overal verspreid in het winkelschap aantroffen, sauzen in het ene schap en smoothies weer ergens anders. We hebben gevraagd om één koeling voor alle oplossingen, zodat de consument niet de hele winkel af hoeft te speuren naar onze producten."

Anecoop heeft al contracten met Cosum, Carrefour en Eroski getekend. De coöperatie verloopt al jaren een lijn gesneden vers fruit. Voor het ¿Ysi? merk is zij samen gaan werken met een partner-coöperatie, Rural Sant Vicent Ferrer uit Benaguasil. Carlota Pardo legt uit dat dit concept ook meteen het probleem van voedselverspilling aanpakt omdat de coöperatie 'lelijke' groenten en fruit, die afgekeurd zijn voor de verkoop, gebruikt voor het bereiden van haar producten. "Bovendien leveren wij afgepaste porties zodat er geen kliekjes overblijven," voegt Carlota er aan toe. 

¿Ysi? (Wat als? in het Spaans) moedigt de consument aan eens iets anders en gezonds te proberen. Wat als we eens meer fruit gaan eten? Wat als we nieuwe smaken proeven? Daarbij wordt de merknaam bijna hetzelfde uitgesproken als het  Engelse woord 'easy', dat gemakkelijk betekent," licht Carlota toe. 

"Hoewel de grootste AGF-consumenten in Spanje veelal de oudere generaties zijn, merken we toch dat de groenten- en fruitconsumptie onder bewuste jonge mensen en eenpersoonshuishoudens weer toeneemt. Ik zie dan ook veel potentie voor ons assortiment binnen deze doelgroep," aldus Carlota. 






Publicatiedatum: 30-10-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: