Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo verlaagt prijzen in strijd tegen Aldi en Lidl

De Nederlandse supermarkten zijn bezig hun goedkoopste producten kwalitatief te verhogen om de prijsdruk van de buitenlandse prijsvechters te weerstaan. Dat zegt Onno Oldeman, managing partner van strategisch adviesbureau Simon-Kucher & Partners tegen de Telegraaf.

Een mooi voorbeeld van de ervaren prijsdruk was vorige week de actie van Jumbo. De Veghelse keten verlaagde toen 150 dagelijkse producten van de in totaal 32.000 artikelen in prijs. Supermarkt Plus volgde de prijsdaling. Jumbo zegt met de nieuwe prijsstelling 'het leven van de klanten beter, goedkoper en gemakkelijker te maken'. Maar dat was niet precies wat er gebeurde. Jumbo haalde de C-merken uit de schappen en verlaagde prijzen van de betere huismerken tot het niveau van de vroegere c-merken. "Daarmee verhoogden zij de kwaliteit aan de onderkant", zegt Oldeman.

Bron: Telegraaf


Publicatiedatum: