Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Innoveren met nicheproducten

Boerenkool, palmkool, snijbiet, paarse wortelen en rosole zijn slechts een paar voorbeelden van de ongebruikelijke groenten die het Italiaanse bedrijf Sipo in dit jaargetijde in zijn assortiment heeft. 


Een greep uit het assortiment, foto genomen op 12 oktober 2017

"Palmkool en boerenkool doen het goed op de markt. Het eerstgenoemde product is vooral populair bij de Italiaanse consument en het laatstgenoemde product wordt met name op buitenlandse markten geconsumeerd. We exporteren grote volumes naar Noord-Europa," legt Elisa Monticelli uit, marketingmanager bij Sipo. 


Palmkool

Manager Massimiliano Ceccarini benadrukt dat Sipo zich richt op innovatie zonder daarbij traditionele groenten uit het oog te verliezen. "Zo verkopen we tegenwoordig driemaal zoveel andijvie dan voorgaande jaren. Dankzij onze organisatie en de deskundigheid van onze producenten hebben we goede volumes beschikbaar ondanks de droge zomer. Dit alles hebben we te danken aan onze oprichter Franco Ceccarini en diens uitstekende leiderschap."


Kardoen uit Romagna

Sipo richt zich op onderzoek en de teelt en promotie van unieke producten die toegevoegde waarde bieden. Een voorbeeld hiervan is kardoen uit Romagna, waarvan het seizoen een paar dagen geleden is begonnen. "We kunnen niet concurreren tegen massaproductie maar richten ons op seizoensgroenten uit duidelijk herkenbare regio's. Sipo's dienstverlening gaat echter nog verder dan het leveren van groenten alleen, want dat laatste kan iedereen."


Gebundelde snijbiet

Ceccarini benadrukt eveneens dat de consument hulp nodig heeft bij De keuze voor groenten. Grote supermarkten zouden hun assortiment beter kunnen differentiĆ«ren, door producten in soorten en niet alleen in categorieĆ«n te verdelen. 


Massimiliano Ceccarini en Elisa Monticelli in de verwerkingsfaciliteit van Sipo 

"Ik denk dat gespecialiseerde bedrijven die minder producten aanbieden maar hierover wel gedetailleerde informatie verstrekken zich de komende jaren op de markt zullen onderscheiden. Bedrijven die nu nog als nichebedrijven worden beschouwd, zullen floreren. Men moet anticiperen op de consumentenbehoeften en er niet op jagen."


Contact:
Sipo srl

Via Fermignano 20
47814 Bellaria Igea Marina (RN)
Tel.: (+39) 0541 339711
Fax: (+39) 0541 339734
Email: sipo@sipo.it
Web: www.sipo.it
Publicatiedatum: