Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl Duitsland zet zich actief in tegen een ongezonde voedingsstijl

Volgens een gezamenlijk onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Imperial College in Londen is het aantal zwaarlijvige kinderen in de afgelopen decennia dramatisch toegenomen. Volgens het onderzoek leiden er ook in Duitsland veel kinderen aan overgewicht.

Lidl Duitsland kent deze negatieve tendens en zet zich met verschillende maatregelen in voor consumentenvoorlichting en een bewuste voeding zoals deze door de WHO en Duitse gezondheidspolitici en -organisaties omschreven wordt. Naast het aanbieden van een voedingsscholingsprogramma zet Lidl daarbij vooral op de reductie van suiker in haar eigen merk producten.

Lidl-Fruchtschule: vroeg beginnen met scholing over voeding
Met de Lidl-Fruchtschule bereikt het bedrijf jaarlijks zo'n 200 basisscholen. Scholieren worden hierbij vertrouwd gemaakt met de voedingsregel "5 per dag" en leren over het belang van groenten en fruit in de dagelijkse voeding. Twintig voedingsadviseurs laten tijdens de lessen heel praktisch zien hoe vitaminesnacks in het dagelijks leven geïntegreerd kunnen worden.

Lidl-reductiestrategie 2025: 20 procent minder suiker en zout
Een ander belangrijk streven van Lidl is de reductie van toegevoegd suiker en zout in de eigen merk producten. Tot 2025 moet dit met 20 procent afnemen. "We zullen suiker en zout succesvol reduceren, uit verantwoordelijkheid tegenover onze klanten. Bovendien laten we door middel van acties zoals de Lidl-Fruchtschule zien wat de voordelen van een bewuste voeding zijn", zegt Jan Bock, binnen de directie van Lidl Duitsland verantwoordelijk voor de inkoop. Hij vult aan: "We hopen dat we met onze vrijwillig gestelde doelen navolging uit de branche zullen krijgen en zijn blij dat onze strategie ook op het hoogste politieke niveau positief wordt waargenomen."
Publicatiedatum: