Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Lijn kinderfruit met Nickelodeon

HillFresh viert 10-jarig bestaan

HillFresh International viert haar 10-jarig jubileum. Marketing manager Stephan Schneider blikt in dit artikel terug op de invloed die HillFresh heeft gehad op de groenten- en fruitmarkt en wat de plannen zijn voor de komende jaren.



"Het is allemaal begonnen met de visie om de wereld van vraag en aanbod dichter bij elkaar te brengen onder het motto 'The source is yours'. Uiteraard is het samenbrengen van retailers met de bron iets wat vandaag de dag vanzelfsprekend is, maar 10 jaar geleden was dit iets nieuws en innovatief", blikt Stephan terug. "Vanaf de eerste dag is er ook flink ingezet op voedselveiligheid.  HillFresh levert een product dat aan alle marktstandaarden kan voldoen. Door goede langjarige afspraken te maken met leveranciers en veel product monster te laten analyseren weten ze precies wat er binnenkomt. Alles is getest voor er uitgeleverd wordt. Op deze manier kunnen ze verregaande garanties aan de klant verstrekken en waarmaken."

"Daarnaast is HillFresh altijd een bedrijf geweest dat bovenop nieuwe ontwikkelingen in de markt springt. Met een hechte relatie tussen plantenkwekers, telers en retailers heeft HillFresh altijd een perfect assortiment kunnen samenstellen zoals hun uitgebreide meloenenprogramma, smaakvolle ananas, premium kiwi's, druiven, citrus en ook kaki's. Dit laatste fruit wordt elk seizoen populairder op de Europese markt. Jaren geleden heeft HillFresh geïnvesteerd in hun eigen kaki persimmon velden. Vandaag bieden we een premium kwaliteitsproduct met een innovatieve aanpak op het gebied van category management", vertelt Stephan.



Category management
De toekomst van HillFresh is gericht op het leveren van niet alleen goede producten, maar ook het juiste assortiment met effectieve consumentenpromoties. De HillFresh category management  aanpak heeft geleid tot een aantal innovatieve promoties en verpakkingsideeën. Stephan noemt enkele voorbeelden van hun creatieve verpakkingen en promoties:

Kiweek
De trend van gezonde voeding gaat sneller dan iemand zich had kunnen voorstellen. Consumenten kopen meer fruit en nemen het ook vaker mee naar hun werk. De Kiweek is een aantrekkelijke kiwi-verpakking die de consumenten mee kunnen nemen naar hun werk. Geniet dagelijks van een smaakvolle kiwi!



Ananassnijder set
Met het uitgebreide ananas assortiment van HillFresh is er een speciale promotie verpakking gemaakt met een gratis ananas snijder voor de retailers die hun ananas programma voeren. Naast het feit dat deze verpakking een echte blikvanger is in de winkel, is het bewezen dat de retailers die dit aanbieden een blijvende groei zien in hun ananasverkoop. Zelfs in de maanden na de promotionele periode.

Kaki snijder
Om kakifruit te promoten in de winkels heeft HillFresh een kaki-snijder laten ontwikkelen. Met deze snijder kunnen consumenten binnen enkele seconden een kaki bereiden. Hierdoor kan het bijvoorbeeld gemakkelijk mee naar school worden genomen of naar het werk. Deze unieke snijder zal dit kaki seizoen worden aangeboden aan retailers die samenwerken met HillFresh om dit heerlijke fruit te promoten.


 
Branding
De nieuwe retail aanpak en de producten welke aan het HillFresh assortiment zijn toegevoegd worden onder een nieuwe fruit label JUISY op de markt gebracht. Dit nieuwe label zal de consumenten verrassen met niet alleen een smaakvol product, maar ook met aantrekkelijke promoties en verrassende verpakkingen. Naast deze innovaties zal het merk zich meer gaan focussen op social media interacties en het inspireren van consumenten met recepten en voedingstips.



Nickelodeon
Een andere nieuwe toevoeging aan het HillFresh assortiment is een lijn van kinderfruit samen met het merk Nickelodeon. Nickelodeon, Viacom Consumer Products (NVCP) en Hillfresh zijn een samenwerking aangegaan om de Europese markt te voorzien van gezond kinderfruit voorzien van de populair Nickelodeon karakters zoals Blaze and the Monster Machines, PAW Patrol, Dora the Explorer, Shimmer & Shine, Teenage Mutant Ninja Turtles en SpongeBob SquarePants. Het programma is gericht op het stimuleren van de fruitconsumptie onder kinderen op een leuke manier. Met unieke promoties zoals speelkaarten maar ook verpakking zullen gebruikt worden om de creativiteit van kinderen te stimuleren.



"De laatste 10 jaar heeft HillFresh zich op de kaart gezet in de groente en fruit markt. Kijkend naar de nieuwe ambities kunnen we nog veel meer van HillFresh verwachten", besluit Stephan.

Meer informatie:
Stephan Schneider
HillFresh International
Tel: +31(0)180-898027
stephan@hillfresh.eu
www.hillfresh.eu

Publicatiedatum: 11-10-2017

 



 

Reacties:


Daghandel verliest vertrouwen bij veel importeurs ze willen alleen energie stoppen in Retail. Handelshuizen heeft de voorkeur aan daghandel met veel persoonlijke kennis. Deze richting gaat voor slachtoffers zorgen binnen deze tak van sport.
Rob, Ermelo - 11-10-2017 14:38:10


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: