Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Spaanse mandarijnen met blad onderscheiden zich op de markt
De laatste jaren hebben het grote aantal citrusproducenten en de overvloedige volumes op de markt veel kleinschalige producenten ertoe gedwongen zich te onderscheiden om hun marktaandeel te vergroten. "Om deze reden hebben we ons toegelegd op de teelt van mandarijnen met blad. Ons citrus is bestemd voor speciaalzaken, kleine supermarkten, retailers, etc. We zijn ons ervan bewust dat we een kleine en zeer specifieke markt bedienen," legt Salvador Badenes uit, hoofd van Frutas Bapesal.
Jaarlijks produceert dit Valenciaanse bedrijf 1.000 ton mandarijnen, met Clemenrubí, Oronule en Clemenule als belangrijkste rassen (altijd met blad). Ieder seizoen exporteert het bedrijf 90% van zijn productie naar landen als Duitsland en Frankrijk. Spanje is echter niet het enige land dat op deze manier probeert te differentiëren. Ook Marokko, Griekenland en Italië brengen dit product op de internationale markt.
"Het is moeilijk om iets over de prijzen te zeggen omdat deze per bestemming, klant en periode verschillen. De prijzen wijken echter niet zo heel veel af van die voor mandarijnen zonder blad. Ik denk dat het prijsverschil gemiddeld tussen de 5% tot 10% bedraagt."