Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Cádiz positioneert zichzelf als een avocado-producent"

"We moeten de reputatie van de Spaanse mango hoog houden"

De Spaanse mango-campagne is van start gegaan in het zuiden van Spanje, waar de Osteen-oogst in volle gang is. Terwijl de prijzen aan het begin van het seizoen daalden, lijken ze nu te stabiliseren, aldus Juan de Dios Pérez, manager van Pérez Zara Agrícola te Cádiz.



"De Osteen is de meest geplante variëteit, zowel vanwege zijn organoleptische kwaliteiten (een gevolg van de bodemgesteldheid en het klimaat in dit gebied) als de hoge opbrengsten," verklaart de teler en exporteur.

Volgens Juan de Dios Pérez heeft de groeiende concentratie in het aanbod van Osteen-mango's de afgelopen jaren geleid tot een markt die soms niet in staat is om de producten op te nemen, wat directe gevolgen heeft voor de prijzen. Tegelijkertijd worden sommige telers hierdoor ongeduldig want ze willen hun fruit kwijt. Dan oogsten ze soms met een Brix, textuur en kleur die schade berokkent aan de reputatie die de Spaanse mango's in Europa hebben, omdat dit fruit meestal dezelfde kwaliteit heeft als de mango's die door de lucht uit meer verafgelegen gebieden aangevoerd worden."



De reputatie van de Spaanse mango is zo goed dat "wanneer het seizoen begint, deze niet wordt beïnvloed door concurrentie van andere oogsten. Daarom moeten we, als sector in zijn geheel, de reputatie van het product blijven bewaken, omdat de waardering ervan enorm stijgt op de internationale markten."



Pérez Zara Agrícola blijft werken aan hun topmerk IPM-Supreme. Onder deze naam worden mango's vervoerd naar ongeveer 30 verschillende landen, vooral in Europa, maar ook naar bestemmingen zoals Canada.

Cádiz positioneert zichzelf als avocado-producent
Het bedrijf uit Cádiz bereidt zich al voor op het Spaanse avocadoseizoen, die over drie weken begint met de eerste groene avocado's van de Fuerte-variëteit. Dan volgt de Hass in grotere hoeveelheden.



"Cádiz wordt steeds belangrijker voor de avocadoteler. Onze irrigatiecapaciteit stelt ons in staat om te blijven groeien qua hoeveelheden. De klimatologische omstandigheden geven het fruit daarnaast een aantal unieke organoleptische eigenschappen, vooral bij de Hass-variëteit, waarvan er het meeste aangeplant wordt," verklaart Juan de Dios.

"Op dit moment hebben we zelf een beperkte productie, maar in 2019 verwachten we aanzienlijke en stabiele hoeveelheden door de productie van onze eigen kwekerijen. Hierdoor kunnen we de volledige controle krijgen over de traceerbaarheid van het product tijdens de marketing en verkrijgen we een product dat helemaal past bij ons merk."


Voor meer informatie:
Juan de Dios Pérez
Pérez Zara Agrícola
Juan de Dios Pérez
M: +34 636032466
juandedios@perezaragricola.com
www.perezaragricola.com
Publicatiedatum: