Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
jaarrond belichte tomaten- en komkommerteelt in nieuwe kas

Pure Flavor promoot snoepgroentenlijn op PMA

Binnen enkele weken nemen duizenden AGF-leveranciers in New Orleans deel aan de jaarlijkse door de Produce Marketing Association georganiseerde Fresh Summit conferentie & beurs.


Pure Flavor heeft hun promotionele activiteiten voor de beurs en daarbuiten nieuw leven ingeblazen met een interactief beeldscherm gericht op het snoepgroentensegment. Volgens vicevoorzitter Matt Mastronardi zitten ze met hun snoepgroentenprogramma's Juno Bites Red Grape Tomatoes, Aurora Bites Sweet Mini Peppers en Poco Bites Cocktail Cucumbers al behoorlijk goed in de markt.

Pure Flavor's snoepgroentenlijn omvat onder ander 6 verschillende soorten snoeptomaten verpakt in een ovale clamshell. Klanten zullen de snoepgroentenlijn kunnen bekijken bij stand nummer 1635 en in de speciale productenuitstalling op de beurs.

Accountmanager Ken Paglione zegt dat de Mini Munchie snoepgroenten een gezonde snackoptie biedt met verschillende snoepgroenten (tomaten, mini paprika's, cocktailkomkommers) in een handig formaat. Volgens door Pure Flavor uitgevoerd onderzoek hebben pakken van zo'n 113 gram (4 oz) de perfecte snackgrootte voor kinderen, ouders en senioren. Behalve in de speciale beursuitstalling zullen de Mini Munchies te zien zijn in een interactieve ruimte buiten het congrescentrum.

Van links naar rechts: Joe Moracci, Voorzitter, Pure Flavor | Jamie Moracci, President, Pure Flavor | Jeff Moracci, CFO, Pure Flavor | Matt Mastronardi, Vicevoorzitter, Pure Flavor 

Ondertussen werkt Pure Flavor aan de toekomst en is eind september begonnen aan de bouw van een nieuwe kas van ruim 30 hectare in Peach County, Georgia. De investering van $105 miljoen dollar is de grootste investering van het bedrijf tot nu toe. Het project zal worden gebouwd en beheerd door de Nederlandse kassenbouwer Havecon, met gebruik van de modernste kassentechnologie.

Van links naar rechts: David Cleveland, Voorzitter Development Authority of Peach County | Lonnie Smallwood, ECG Projectmanager (Former) | Nikki Yu, Projectmanager, State of Georgia Economic Development | Joe Moracci, Voorzitter, Pure Flavor | BJ Walker, Directeur, Development Authority of Peach County | Gary W. Black, Landbouwcommissaris, Georgia | Jamie Moracci, President, Pure Flavor | Jeff Moracci, CFO, Pure Flavor | Matt Mastronardi, Vice-voorziter, Pure Flavor 

In het kassencomplex in Georgia zullen er met belichte teelt jaarrond tomaten en komkommers worden geproduceerd. Gary W. Black, Landbouwcommissaris van Georgia: "We zijn vereerd dat Pure Flavor Georgia voor hun kas heeft uitgekozen. Georgia is al 4 jaar de eerste staat in de VS als het om streekproducten gaat. Pure Flavor zal een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van het 'Georgia Grown' merkenprogramma in de zuidoostelijke Verenigde Staten."

In Georgia is landbouw de belangrijkste economische pijler met een waarde van $75 miljard dollar. "Landbouw maakt het leven beter," zegt Black. De bouw van de kas zou aan het begin van de zomer in 2018 klaar moeten zijn. De eerste tomaten- en komkommeroogst wordt in het midden van de herfst 2018 verwacht en zou dan de hele winter door moeten gaan.

Voor meer informatie:
Chris Veillon
Pure Flavor 
T: +1 519 326 8444
Publicatiedatum: