Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Prijsverlaging gevriesdroogde snacks moet consumptie verhogen

Door een nieuw verpakkingsontwerp kan de Crunchies Natural Food Company nu een lagere retailprijs voor de gevriesdroogde snacks vragen. "We kijken naar onze belangrijkste producten die we kunnen promoten, zoals twee voor 5 dollar (4,25 euro) en een entry level-product van tien stuks voor 10 dollar (9,50 euro)," zegt Scott Jacobson, CEO van Crunchies Natural Food Company. "Wij vinden dat de verkoop van gevriesdroogde producten aan doorsnee huishoudens nog steeds vrij matig is. De beste en snelste manier om mensen daartoe over te halen, was om die prijzen te verlagen."

Alternatief voor traditionele snacks
Hoewel ze verkocht worden als de perfecte tussendoortjes, worden volgens Jacobson de verschillende fruitvariëteiten ook veel gebruikt samen met cornflakes, in smoothies en bij het bakken van taarten. Volgens hem is het ook een goed alternatief voor de standaard snacks. "Bepaalde snacks doen het goed, maar zijn vaak gewoon een variatie op het thema 'chocolade en noten' en ik denk dat de consument dat een beetje beu is. Ook het feit dat Crunchies maar uit één enkel ingrediënt bestaan, is een groot pluspunt."



De diverse soorten snacks blijven zich ontwikkelen, en hoewel de wensen van de consument kunnen veranderen, zijn smaak en gemak altijd de prioriteiten, aldus Jacobson. "Er is een grote instroom van verschillende soorten snacks geweest. Daarom proberen wij de eigenschappen en voordelen van gevriesdroogde snacks te benadrukken." Zo zijn er geen suikers of conserveermiddelen toegevoegd, terwijl ze bijna dezelfde voedingswaarde hebben als vers fruit - "Wat veel van onze klanten zich niet realiseren," zegt hij.
 
Verkoop in AGF-schap
Een artikel dat kan worden neergelegd bij de afdeling verse producten, dat is waar Jacobson naar streeft. "De consument van gevriesdroogde artikelen koopt normaliter ook vers fruit - dat is onze belangrijkste klant. We maken contact met de productmanagers en de retailers en ze leren waarom onze artikelen daar te vinden moeten zijn. Onze producten komen namelijk het dichtst in de buurt van vers fruit als snack. "De resultaten van de landelijke aftrap bij Walmart overtroffen onze hoogste verwachtingen al. Het product doet het enorm goed."
 
Het fruit zelf is afkomstig van over de hele wereld, naar gelang de seizoenen. "We kopen fruit van over de hele wereld," legt Jacobson uit. Zo worden aardbeien bijvoorbeeld ingekocht in Chili, Marokko, Polen en de Verenigde Staten.



Kleine wijziging van de verpakking
De verpakking zelf is net iets meer dan een centimeter smaller en korter gemaakt. "We hebben de hoeveelheid product in elke verpakking gecomprimeerd. Het is dezelfde kwaliteit, maar zo konden we de prijs iets verlagen. Elke wijziging in de verpakking heeft z'n risico's. Ons aardbeienproduct is momenteel het best verkopende merk in de VS. Dus hoewel er flinke concurrentie was, zijn we nog steeds nummer één," zegt hij.
 
Uitbreiding hartige categorie
In de categorie hartige snacks zijn de gevriesdroogde bietjes Jacobsons favoriet. "Het heeft nog steeds een zachte, zoete smaak, maar het smaakt fantastisch. Je eet het als een chip." Je kan het ook dippen. "Bietjes zijn in, en gevriesdroogd is het een geweldig product. Andere producten kunnen misschien ook aanslaan, maar daaraan wordt nog gewerkt. Nieuwe producten zullen waarschijnlijk worden gelanceerd op de Expo West, in maart," aldus Jacobson. "We zullen in de toekomst agressief artikelen aan deze lijn toevoegen."
 
Voor meer informatie:
Scott Jacobson 
Crunchies Natural Food Company
Ph: 888-997-1866

Publicatiedatum: 12-10-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: