Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ambrosia-appeloogst gestart: 20 procent groei

Terwijl de oogst bijna vier weken later plaatsvindt dan vorig jaar, wordt CMI Orchards overspoeld door klanten die vragen wanneer de nieuwe oogst Ambrosia-appelen beschikbaar zal zijn. Het goede nieuws is dat de Ambrosia-oogst nu officieel gestart is.



Volgens George Harter, vicepresident Marketing bij het Amerikaanse CMI Orchards, "komt er goed nieuws voor de consument, omdat ons bedrijf een recordoogst van Ambrosia's verwacht. We verwachten een toename in Ambrosia-productie van bijna 20 procent."
 
Harter zegt dat hij zeer blij is, want volgens de eerste rapporten zijn kleur en kwaliteit van CMI's Ambrosia-appelen uitstekend. "Deze oogst lijkt een geweldig jaar te worden. Kleur en smaak zijn uitstekend en we weten uit ervaring dat dit leidt tot goede verkoopcijfers voor onze klanten."
 
Steve Lutz van CMI Orchards meldt dat de verkoop van Ambrosia-appelen het afgelopen seizoen sterk toenam, waardoor de Ambrosia op de achtste plaats terechtkwam in de lijst van best verkopende appelen in de Verenigde Staten. "Uit de data van het afgelopen seizoen bleek dat de Ambrosia de McIntosh in had gehaald en zo uitkwam op de achtste plaats van best verkochte appelsoort in de Verenigde Staten."



"Er is nog veel ruimte om Ambrosia-verkoop te laten groeien," zei Lutz. Volgens hem werd de Ambrosia verkocht in meer dan 15.000 supermarkten. "De Ambrosia verkoopt goed, maar de distributie is landelijk slechts circa 55 procent. Nu de Ambrosia-productie dit jaar met 20 procent stijgt, zullen er meer kansen zijn voor detailhandelaars die voorheen naast deze populaire appel grepen."
 
Harter voegt hieraan toe dat retailers dit jaar mogen rekenen op een grote verkooptoename van in plastic zakken verpakte Ambrosia-appelen na de jumbo-appels van vorig seizoen. "Vorig jaar waren de Ambrosia-appelen erg groot, dus we hadden niet veel appelen die in plastic zakken verkocht konden worden. Dit jaar hebben we de juiste oogst, waarmee de verkoop van in zakken verpakte Ambrosia's sterk zal stijgen."
 
"In 2015 waren onze in plastic verpakte Ambrosia's de best verkochte twee-pondszak in de VS en stonden ze op de tweede plaats van best verkochte appelvariatie en formaat zak. Afgelopen seizoen verloren we wat terrein wat betreft de verkoop in zakken door de maat van de appelen. Maar door de meer doorsnee oogst zullen de detailhandelaren een grote opleving zien in de verkoop van Ambrosia-zakken."


Voor meer informatie:
Linda McFarland 
CMI Orchards 
Tel: +1 509 888 3418
Publicatiedatum: