Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

India zet in op bewerkte granaatappelproducten

De bekendheid van granaatappelen is de laatste jaren enorm gegroeid. Tegenwoordig wordt de vrucht als 'super fruit' beschouwd vanwege haar vele gezonde eigenschappen. In de loop der jaren zijn er veel nieuwe spelers en herkomstgebieden bijgekomen waardoor de wereldwijde granaatappelmarkt is gegroeid. Bedrijven hebben waarde aan de categorie toegevoegd door producten zoals kant-en-klare pitten en sappen te introduceren om beter aan de wensen van klanten over de hele wereld tegemoet te kunnen komen. 

Sam Agri, een pionier op het gebied van 'ready-to-eat' granaatappelpitten van het Indiase ras Bhagwa, exporteert zijn producten naar de Verenigde Staten, Europa en het Verre en Midden-Oosten. 



Met zijn twaalf jaar ervaring en dankzij de uitstekende kenmerken van het ras Bhagwa met zijn zoete smaak, zachte pitten en dieprode kleur kan Sam Agri zijn assortiment bewerkte producten blijven uitbreiden met fruitshots, gedroogde pitten en pulp. Volgens Priyatham, directeur van Sam Agri in India, is het ontwikkelen van bewerkte producten een vrij technisch verhaal omdat het belangrijk is dat alle vitaminen en voedingstoffen van het fruit bewaard blijven."

Er is veel concurrentie in de sector, legt Sam Agri directeur David Levin uit. "Ons bedrijf is met 15% tot 20% gegroeid. We hebben ons gericht op het hogere marktsegment, met name in Europa. Dankzij ons succes in deze sector, hebben we met concurrentie te maken maar wij zien dit eerder als een kans dan als een bedreiging omdat we hierdoor scherp blijven." 

"Bewerkte producten zoals gedroogde granaatappelen zijn nog niet zo bekend maar de categorie groeit. We hebben echter nog een lange weg te gaan om dit product te verbeteren en de markt verder te ontwikkelen." 
 
Voor meer informatie:
Priyatham V
Sam Agritech
Tel +91 40 27906577
Email pv@samagri.com
www.samagri.com
Publicatiedatum: