Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Val de Serigny mag watermeloenen aan McDonald's leveren

Val de Serigny is een van de grootste bedrijven die Charentais meloenen teelt. Ze telen jaarlijks 14.000 ton op 600 hectare verdeeld over drie locaties in Spanje, Frankrijk en Marokko. In de verkoopperiode van zes maanden verkopen ze de helft van hun teelt aan grote en middelgrote detailhandelaren, 30% aan groothandelaren, 10% aan de horeca en 6% voor export (bijv. naar Spanje en Italiƫ).

Voor het derde jaar op rij hebben ze ook geleverd aan McDonald's. Van hun 550 ton levert Val de Serigny er 330. 60% van de meloenen die deze zomer aan de 1.410 restaurants geleverd werden, kwamen van Val de Serigny. Het bedrijf levert eigenlijk aan Florette Food Service die de meloenen voorbereiden, inpakken en leveren. McDonald's krijgt 5-10% van alle meloenen die Val de Serigny produceert, maar toch is het een "belangrijke partner". Sebastian Trupon, inkoopmanager van Florette Food Service, zegt dat "wat belangrijk voor ons is, is de kwaliteit, en Val de Serigny biedt ons dat."

Robert Franchineau, oprichter en voorzitter van Val de Serigny, zegt dat "de grootste uitdaging tegenwoordig het garanderen van de traceerbaarheid van een product is". Het bedrijf verzorgt elke stap in het productieproces - zaden, planten, de grond bewerken, telen, oogst, levering. In 35 dagen wordt een meloen rijp en ze telen 15 tot 20 verschillende Charentais meloenen.

Val de Serigny test biologisch telen op een van hun terreinen. "We hadden 80% van onze teelt biologisch kunnen maken, maar voorlopig zou dat te riskant voor ons zijn. Ons doel is om dat langzaam uit te breiden, de apparatuur te perfectioneren, medewerkers in toenemende mate te trainen, te staan voor duurzame ontwikkeling, te investeren in kwaliteit en een aanbevolen leverancier te blijven."
Publicatiedatum: